زیان روزانه ۱۱۰ میلیارد تومانی مرغداران

دانلود
مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران کشور با اشاره به زیان روزانه بیش از ۱۱۰ میلیارد تومانی مرغداران گفت: یکی از مطالبات مرغداران برای تأمین مستمر مرغ مورد نیاز بازار، اصلاح قیمت مرغ است.

حبیب اسدالله‌نژاد مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران کشور امروز (دوشنبه، ۲۰ تیر) با حضور در برنامه «میز اقتصاد» با اشاره به علت روند افزایشی قیمت مرغ گفت: نرخ مصوب اعلامی ستاد تنظیم بازار برای مرغ زنده و گرم غیرکارشناسی، غیرفنی و مغایر با آن چیزی است که در قرارگاه امنیت غذایی اتخاذ شده است. 

وی افزود: این نرخ اعلامی موجب زیان تولیدکننندگان شده و مورد تأیید اتحادیه مرغداران نیست.

دیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران کشور گفت: یکی از مطالبات مرغداران برای آنکه تولید مستمر و پایدار باشد و مرغ مورد نیاز بازار تأمین شود، اصلاح قیمت مرغ است چرا که هم‌اکنون مرغداران روزانه بیش از  ۱۱۰ میلیارد تومان زیان می‌دهند.

حسین دماوندی‌نژاد، معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی گفت: با اجرایی شدن طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها از تاریخ ۲۲ اردیبهشت، طبق برآورد‌ کارشناسان وزارت جهاد کشاورزی از قیمت تمام شده مرغ زنده و تخم‌مرغ، قیمت‌ها در مراکز عمده فروشی و خرده فروشی تعیین شد که باید براساس آن اعمال شود.

مسعود امراللهی، مدیرکل نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی گفت: طبق مصوبه سازمان حمایت مصرف‌کننده و تولیدکنندگان، قیمت مرغ برای مصرف‌کننده ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان تعیین شده است که در میدان بهمن عمده قیمت مرغ زنده ۵۳ تا ۵۴ هزار تومان بود و طبق این قیمت خرده فروش مجاز به افزایش ۱۰ درصد است.

وی بیان کرد: طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار برای رفاه حال مردم بازرسان وزارت جهاد کشاورزی و اصناف بر بازار نظارت دارند و واحدهای صنفی که مرغ بالاتر از نرخ مصوب گرانفروشی داشته باشند با آنها برخورد می‌شود.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com