زیان تولیدکنندگان در صورت عدم صادرات

زیان تولیدکنندگان در صورت عدم صادرات

دبیر انجمن تولیدکنندگان مرغ گوشتی کشور از رشد 100 هزار تنی تولید مرغ در سال جاری خبر داد و گفت: امسال تولید مرغ به یک میلیون و 600 هزار تن می رسد.
محمد یوسفی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی پانا، با تاکید بر فراهم شدن زمینه صادارت مرغ اظهار داشت: مرغداران به منظور اقتصادی شدن تولید و کاهش هزینه ها مجبور به تولید این میزان مرغ هستند ولی با توجه به عدم فروش کامل مرغهای ذخیره شده توسط شرکت پشتیبانی امور دام و وجود مرغ مازاد در کشورباید به دنبال صادرات تولیدات خود باشیم.
دبیر انجمن تولیدکنندگان مرغ گوشتی کشوربا بیان اینکه امسال نیاز چندانی به ذخیره مرغ نیست افزود: به نظرمی رسد ازهم اکنون ذخیره کافی برای ماه مبارک رمضان داشته باشیم.
وی تصریح کرد: چنانچه زمینه صادرات مرغ فراهم نشود با افزایش قابل توجه تولید و کاهش قیمت روبرو می شویم که این امر زیان بالای تولیدکنندگان این بخش را به همراه دارد.
یوسفی قیمت هر کیلو مرغ تولیدی کشورهای همسایه تحویل دربندر را 2 دلار و 20 سنت عنوان کرد و افزود: هم اکنون قیمت یک کیلو مرغ تحویلی به شرکت پشتیبانی امور دام بیش از این میزان ومعادل 2 هزار و 500 تومان است که این امر از رقابت پذیری تولید کنندگان ایرانی با خارجی می کاهد.
وی با بیان اینکه هم اکنون مجبور به فروش مرغ تولیدی خود به قیمت 150 تومان کمتر از قیمت سال گذشته هستیم خاطر نشان کرد: علت کاهش قیمت مرغ از سوی شرکت پشتیبانی امور دام، کاهش قیمت نهاده های طیور اعلام شده است این در حالیست که به جز ذرت قیمت سایر نهاده ها از جمله جوجه یک روزه نیز افزایش یافته است.
دبیر انجمن تولیدکنندگان مرغ گوشتی کشوردر ادامه با ذکر اینکه هیچ نگرانی بابت تولید مرغ برای مصرف کننده در سال جاری وجود ندارد اظهار داشت: با توجه به ذخیره مناسب مرغ و شرایط مساعد تولید باید به دنبال گسترش زمینه تولید مرغ به خارج از کشور باشیم.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com