زنگ خطر ضرر تولیدکنندگان دام و طیور به صدا درآمد

زنگ خطر ضرر تولیدکنندگان دام و طیور به صدا درآمد
محمدشفیع ملک‌زاده رئیس سازمان مرکزی نظام صنفی کشاورزی گفت: در حال حاضر قیمت تمام شده یک لیتر برای دامدار هزار و 600 تومان است، در حالی که قیمت هر لیتر شیر در بازار هزار و 400 تومان است و این به معنای متضرر شدن دامداران است.
وی با اشاره به هزینه‌های بالای تولید در کشور افزود: در کشورهای پیشرفته یارانه مناسب و عادلانه‌ای به تولیدکنندگان پرداخت می‌شود، در حالی که این یارانه‌ها در کشور ما جبران‌کننده ضرر تولیدکننده‌ها نیست.
ملک‌زاده در ادامه به تأخیر پرداخت یارانه به تولیدکنندگان نیز اشاره کرد و گفت: در بسیاری از مواقع هزینه محصولات لبنی هم با تأخیر چند ماهه به تولیدکنندگان پرداخت می‌شود.
رئیس سازمان مرکزی نظام صنفی کشاورزی در ادامه به وضعیت تولید مرغ در کشور اشاره کرد و گفت: در حال حاضر قیمت تمام شده یک مرغ برای تولیدکننده حدود 4 تا 5 هزار تومان است در حالی که قیمت فروش در بازار حدود 3 هزار تومان است و این یعنی به طور متوسط تولیدکننده در هر کیلو هزار تومان ضرر می‌کند.
محمدشفیع ملک‌زاده اظهار داشت: بالا بردن قیمت‌ها، رشد صنایع تبدیلی و فرآوری، کم کردن واسطه‌ها و افزایش یارانه‌های پرداختی به بخش تولید، موجب رونق این بخش و کاهش ضرر تولیدکنندگان خواهد بود. 
 
نظرات شما
  •  

    بهنام گفت : ۹۴/۱۱/۰۱

    با تشکر از جناب آقای محمد شفیع ملک زاده که به درستی فرمودند که دامداران و مرغداران مجبورند که تولید خود را با ضرر به فروش برسانند و جهت رونق این صنف ، می بایست قیمت ها را بالا ببرند، واسطه ها را کم کنند و دولت محترم به این قشر از تولید کنندگان یارانه پرداخت نماید اما چگونه؟ و کدام ارگان حاضر به پرداخت یارانه می باشد؟

    پاسخ...
  •  

    محسن فلاحي گفت : ۹۴/۱۱/۰۲

    آقاي ملك زاده رئيس سامان نظام صنفي كشاورزي در كجاي ايران قيمّت يك كيلو شير ١٤٠٠تومان است قيمّت شير در شهرستانها ١١٠٠و در روستاها ١٠٠٠تومان است فكر ميكنم شما مثل آقاي احمدي نژاد از سوپر محله قيمّت گرفتي متأسفم براي صنف خودمان كه شما بي اطلاع رئيس ان هستي

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com