زنگ ترویج تخم مرغ را جدی بگیرید

زنگ ترویج تخم مرغ را جدی بگیرید
امروز ۱۷ مهر روز جهانی تخم مرغ است ماده غذایی که هر آنچه انسان به عنوان ماده مغذی به آن نیاز دارد به صورت بسته ای بهداشتی و غیر قابل باوری در آن وجود دارد.
خوانندگان ما به علت عالم بودن بر این صنعت نیازی ندارند که نوشته های بنده را در خصوص فواید تخم مرغ و اثرات بسیار مثبت آن در بدن مطالعه نمایند اما بهتر می دانم که این موضوع را یادآور کنم که بنا به اعلام ستاد ترویج مصرف تخم مرغ در کشور سرانه مصرف تخم مرغ در ایران ۱۹۰ عدد می باشد در حالیکه  این ستاد اعلام می دارد  این عدد باید به حداقل ۲۵۰ عدد برسد و کاهش این اختلاف برنامه ای دقیق و برنامه ریزی جدی را میطلبد.
روز پنج شنبه هفته گذشته در نشست خبری ستاد ترویج مصرف تخم مرغ کشور دکتر طلاکش - دبیر ستاد فوق - از مزایای تخم مرغ و دستاوردهای جدید علمی در مورد این معجزه خلقت برای خبرنگاران سخنرانی نمود و خبرنگاران بخش تغذیه و سلامتی و کشاورزی سایر جراید را از فواید این ماده غذایی آگاه نمود. بدون شک همه شما خوانندگان عزیز به علت تخصصی که در این صنعت دارید از فواید تخم مرغ آگاه هستید و نیازی به تکرار مکررات نیست اما نکته ای که از دل سخنان دکتر طلاکش خارج می شد این بود که در طول سالهای گذشته تلاش بسیار زیادی برای فرهنگ سازی در خصوص مصرف تخم مرغ و مبارزه با اعتقادات علمی اشتباه در مورد باورهای غلط ضررهایی که از خوردن تخم مرغ به مصرف کننده می رسد شده است که این امر جای تقدیر بسیاری دارد و باید از وجود چنین ستادی مقتدرانه دفاع کرد چراکه با تلاش همین ستاد قادر شده ایم سرانه مصرف را طی ۳ سال گذشته از ۱۶۰ عدد به ۱۹۰ عدد برسانیم و این جهش ۳۰ عددی به هیچ عنوان آسان نبوده و نیست.
طرف سخنانم به کلیه افراد فعال در صنعت تولید و فرآوری و فروش تخم مرغ کشور است. از جهادکشاورزی گرفته تا مرغداران تخمگذار. آنچه از این نشست خبری می توان نتیجه گرفت و بنده به دنبال آن بودم این بود که ضمن اینکه هدف اصلی این ستاد باید ترویج مصرف تخم مرغ با نگاه به سلامت جامعه باشد باید اثرات مثبت خود را در میزان تولید و فروش تخم مرغ با قیمت منطقی در بازار بگذارد تا عملکرد این ستاد بتواند همواره در بالا بردن میزان نتایج خود باشد.
اتحادیه میهن و انجمن تولیدکنندگان تخم مرغ بسته بندی شده و تعدادی از تولیدکنندگان و فرآوری کنندگان بزرگ تخم مرغ حامیان اصلی این ستاد هستند اما آنچه از خروجی های تبلیغاتی و اطلاع رسانی این ستاد به چشم می آید بسیار اندک و ناچیز است و صرفا یک نشست خبری در روز جهانی تخم مرغ و چاپ بروشور و کاتالوگ نمی تواند این ستاد را به اهداف خود برساند.
از آنجایی که دکتر طلاکش یکی از شخصیتهای علمی و مدیریتی موفق در این صنعت بوده اند بدون شک می توانند با برنامه های کلان ترویجی در سطح کشور تضمین افزایش مصرف این کنسرو کامل و طبیعی را به صنعت بدهند اما شاید نگاه همسان و هماهنگی بیشتری را از سوی اعضا و بدنه جهادکشاورزی و حتی آموزش و پرورش را بطلبد تا بتواند ضمن معرفی خاصیت های بارز تخم مرغ در بین مردم و مصرف کنندگان بخش تولید این محصول را به ثبات بهتری در بازار برساند.
 
کلمات کلیدی روز جهانی تخم مرغ
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com