رکود بازار طیور چین برای بهبود شرایط بازارهای جهانی

رکود بازار طیور چین برای بهبود شرایط بازارهای جهانی
صنعت جهانی طیور در پی کاهش تامین از سوی آمریکا و برزیل، در حال بهبود است و انتظار می رود قیمت خوراک کاهش یابد که این امر، بنا بر گزارش سه ماهه سوم سال 2016 رابوبانک، بیشتر به دلیل رکود اقتصادی بازار در صنعت طیور چین است.
انتظار می رود تولیدات چین امسال 5 درصد کاهش یابد و در سال آینده این کاهش به 10 تا 15 درصد برسد که این امر شرایط بازار جهانی را تحت تاثیر قرار می دهد.
به گفته نان درک مولدر (Nan-Dirk Mulder)، تحلیل گر ارشد پروتئین حیوانی، بعد از این که در نیمه اول امسال شاهد شرایط ضعیف بازار جهانی بودیم، وضعیت کنونی چین موجب بهبود این شرایط شده است.
وی گفت: «شرایط بازار در ماه های آتی، به ویژه در چین، برزیل، آمریکا و هند بسیار بهتر خواهد شد، این در حالی است که اتحادیه اروپا و اندونزی عملکرد خوب خود را حفظ خواهند کرد. شرایط بازار روسیه نیز به دلیل رشد محدود تامین، شرایط اقتصادی و صادرات پر رونق این کشور رو به بهبود است.»
از ماه های ابتدایی امسال تغییرات بزرگی به وجود آمده است، زیرا در سال 2015 به دلیل شیوع آنفولانزای مرغی بازارهای جهانی با افزایش بسیار زیاد تامین رو به رو شدند.
برزیل سهام چشمگیری از بازار را در تجارت جهانی به دست آورده است و برخی از بازارهای آمریکا را که به علت محدودیت های منطقه ای و ملی بلوکه شده بودند در دست گرفته است. بازگشت آمریکا به بازار تجارت جهانی در طول ماه های گذشته موجب رقابتی تر شدن بازار جهانی، افت قیمت ها و عدم سودبخشی شده است.
کمپانی های برزیلی به دلیل بازار داخلی ضعیف و شرایط اقتصادی که با افزایش قیمت ها همراه بوده، با چالشی بزرگ رو به رو شدند.
کمپانی های آمریکا با افزایش تامین پروتئین های گوشتی دیگر نیز با چالش رو به رو شده اند و این امر بازار آمریکا را رقابتی تر می کند.
صنعت در هر دو منطقه تصمیم برای کاهش رشد تامین را جدی تر کرده است و با قیمت های بهتر در بازارهای داخلی و بین المللی تاکنون به این هدف رسیده اند. از آنجا که این کشورها در صادرات جوجه پیشرو هستند، به شرایط بازار بین المللی هم کمک می کنند. زیرا در میانه دوم سال 2016 انتظار می رود قیمت ها در بازار بین المللی افزایش یابد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com