رونمایی حجتی از یک فرآورده غذایی مفید برای کاهش 76 درصدی تلفات طیور

رونمایی حجتی از یک فرآورده غذایی مفید برای کاهش 76 درصدی تلفات طیور
وزیر جهادکشاورزی همزمان با سفر ریاست جمهوری به ایلام، از یک دستاورد تحقیقاتی در مرکز تحقیقات کشاورزی این استان رونمایی کرد.
محمود حجتی وزیر جهادکشاورزی در جریان بازدید از مرکز تحقیقات کشاورزی استان ایلام، از یک فرآورده فرعی گیاهی و دستاورد محققان آن مرکز که باعث کاهش 75 تا 76 درصدی تلفات واحدهای مرغ گوشتی لاین آرین می‌شود، رونمایی کرد.
بنا بر این گزارش، دستاورد تحقیقاتی فوق که از برگ زیتون استحصال شده و به‌عنوان معضل زیست‌محیطی نیز تلقی می‌شود، باعث کاهش فشار خون و متعاقب آن، کاستن مخاطره بیماری آسیت در جوجه‌مرغ‌های گوشتی می‌شود.
بر پایه این گزارش، با توجه به تغییرات تدریجی ژنتیکی دهه‌های اخیر در طیور و افزایش زمینه بروز ناهنجاری‌های متابولیکی، بیماری آسیت یکی از مخاطرات جدی علیه طیور تلقی می‌شود که بر اساس مستندات موجود، 50 درصد تلفات بیماری‌های غیرعفونی در مرغ‌های گوشتی سهم بیماری آسیت است.
به گفته حسین‌زاده، مدیر مرکز تحقیقات کشاورزی استان ایلام، بر اساس نتایج تحقیقات صورت‌گرفته، با استفاده از این فرآورده در جیره غذایی طیور، تلفات ناشی از بیماری آسیت در گله‌ها، از هشت درصد به دو درصد کاهش یافته است.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com