رونمایی از شش داروی جدید دامی

رونمایی از شش داروی جدید دامی
معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی گفت: در هفته دامپزشکی از شش دارو و واکسن جدید دامی رونمایی می‌شود که استفاده از آن‌ها حدود 15 میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی برای کشور به ارمغان می‌آورد.
عزیزی که در نشست خبری معاونین سازمان دامپزشکی به مناسبت هفته دامپزشکی سخن می‌گفت اظهار کرد: استفاده از داروهای شیمیایی برای درمان بیماری‌های دام، طیور و زنبور عسل نگرانی‌هایی برای تولید محصولات دامی با میزان بالای باقیمانده‌های شیمیایی به وجود می‌آورد که می‌توان با استفاده از داروهای ارگانیک و با منشا گیاهی این مساله را حل کرد.
وی افزود: در هفته دامپزشکی از شش دارو و واکسن جدید دامی رونمایی می شود که در صورت تولید انبوه و استفاده در کشور 10 تا 15 میلیون دلار صرفه جویی ارزی برای کشور به ارمغان آورد.
معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی ادامه داد: در سازمان دامپزشکی بیش از 20 دارو و واکسن دامی با منشا گیاهی تولید می شود که رونمایی از این شش قلم داروی جدید می تواند دستاورد بزرگی در آستانه هفته دامپزشکی باشد.
عزیزی اظهار کرد: داروی وارو سید (ضد کنه واروا)، داروی ملوکسیکام (ضد التهاب)، ماده اولیه متیل هگزامین (برای تولید داروی اروتروپین)، پنی سلین دو میلیون واحد به اضافه دی هیدرو استرو پتوماین، واکسن سه گانه (نیوکسل، گامبرو و آنفلونزا برای بیماری‌های طیور) و داروی آلتیمیت اسید (تنظیم کننده PH دستگاه گوارش) از جمله داروهایی هستند که در هفته دامپزشکی رونمایی خواهند شد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com