رونق صنعت مرغداری در شهرستان سقز

رونق صنعت مرغداری در شهرستان سقز
فرماندار شهرستان سقز گفت: صنعت مرغداری در شهرستان از رونق و رشد مطلوبی برخوردار است و برنامه‌هایی برای حمایت هرچه بیشتر از این صنعت در دست بررسی است.
نادر فخری امروز در نشست هم اندیشی با هیئت مدیره تعاونی مرغداران شهرستان سقز در فرمانداری این شهرستان اظهار کرد: هیئت مدیره تعاونی مرغداران سقز می‌تواند با اتخاذ تدابیر ویژه چرخه صادرات مرغ شهرستان سقز را فعال کند.
وی نزدیکی به مرزهای سیرانبند و سیف و ظرفیت زیاد تولید گوشت سفید را به عنوان بستری مناسب برای رونق صادرات مرغ از شهرستان سقز اعلام کرد و گفت : صادرات مرغ و تخم مرغ از طریق شهرستان سقز به کشور همسایه عراق با برنامه‌ریزی مناسب امکان‌پذیر است.
فرماندار شهرستان سقز تصریح کرد: صنعت مرغداری در شهرستان از رونق و رشد مطلوبی برخوردار است و برنامه‌هایی برای حمایت هرچه بیشتر از این صنعت در دست بررسی است.
معاون امور دام جهاد کشاورزی استان کردستان هم  در این جلسه اظهار کرد:افزایش ظرفیت تولید مناسب نقطه قوتی برای مرغداری شهرستان سقز است که باید از این ظرفیت برای صادرات استفاده شود.
خالد جعفری صنعت مرغداری را صنعتی پیشرفته در سطح کشور توصیف و اظهار امیدواری کرد با تشکیل زنجیره‌های تولید، صادرات مرغ از طریق شهرستان سقز به کشور عراق رونق گیرد.
محمدپیشداد مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سقز نیز در این نشست هم اندیشی اعلام کرد هم اکنون 82 واحد مرغداری در شهرستان در حال بهره برداری و 40 واحد دیگر در راستای ایجاد رقابت و بالا بردن کیفیت در حال ساخت است.
کامران کردار رئیس سازمان دامپزشکی استان کردستان هم با اعلام اینکه هم اکنون دان مرغی از شهرستان سقز به عراق صادر می شود اظهار امیدواری کرد با تسهیل در بحث صدور مجوز در آینده نزدیک مرغ و تخم مرغ نیز از سقز به کشور همسایه صادر شود.
عثمان کریمی رئیس هیئت  مدیره تعاونی مرغداران شهرستان سقز نیز از اقدامات مسئولان شهرستان استان برای سرعت بخشیدن بخ رشد، توسعه و رفع مشکلات مرغداری ها تقدیر کرد و گفت: تشکیل کارگروه تخصصی مرغ،اختصاص تسهیلات برای وارد کردن نهاده‌ها از جمله مواردی است که به رشد بیشتر این صنعت کمک خواهد کرد.
وی کمبود نقدینگی مرغداران را از مشکلات این صنعت در شهرستان عنوان کرد و گفت: برنامه‌ریزی مسئولان برای رفع مشکلات مرغداری‌ها گامی مهم برای ایجاد اشتغال و بالا رفتن تولید در حوزه صنعت مرغ است.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com