رونق صادرات خوراک دام در ازای کاهش نرخ تسهیلات بانکی

رونق صادرات خوراک دام در ازای کاهش نرخ تسهیلات بانکی
رئیس انجمن خوراک دام و طیور گفت: کاهش نرخ تسهیلات بانکی، کاهش قیمت تمام شده و رونق صادرات را به همراه خواهد داشت.
رونق صادرات خوراک دام در ازای کاهش نرخ تسهیلات بانکی مجید موافق قدیری رئیس انجمن خوراک دام و طیور، در خصوص وضعیت صادرات خوراک دام، طیور و آبزیان اظهار داشت: در شش ماهه نخست سال جاری 830 هزارتن انواع خوراک دام، طیور و آبزیان با ارزش ریالی بالغ بر 110 میلیون دلار به 9 کشور جهان صادر شده است.
وی از کاهش صادرات خوراک دام و طیور در مقایسه با سال گذشته خبر داد و گفت: کمبود نقدینگی، کاهش انگیزه تولیدکنندگان، بالابودن قیمت تمام شده و نبود روحیه رقابت با کشورهای فعال در این صنعت ازجمله دلایل این کاهش صادرات بوده است.
قدیری در خصوص تاثیر کاهش نرخ تسهیلات بانکی بر صادرات گفت: قطعا کاهش نرخ تسهیلات بانکی ،کاهش قیمت تمام شده و در نهایت رونق صادرات را به همراه دارد.
رئیس انجمن خوراک دام و طیور در ادامه یادآور شد: با توجه به آنکه دامپروری صنعتی رقابت پذیر در دنیا به‌حساب می آید، از این رو کاهش نرخ تسهیلات بانکی و رقابت پذیری قیمت با رقبا می تواند موتور صادرات را تقویت کند.
وی با بیان اینکه نرخ تسهیلات بانکی باید به استانداردهای جهانی نزدیک شود، تصریح کرد: بالا بودن نرخ سود بانکی یکی از موانع صادراتی طی چند سال گذشته بوذه است چرا که تولیدکنندگان با هزینه بالا اقدام به تولید خوراک و صادرات آن می کردند و مطمئنا تک رقمی شدن نرخ بهره به نفع صادرکنندگان و تولیدکنندگان امر است.
 
نظرات شما
  •  

    وکیلی گفت : ۹۵/۰۹/۰۳

    با سلام . فرصت صادرات خوراک دام و طیور و ابزیان به کدام کشور در حال حاضر وجود دارد و استقبال بیشتری می شود ؟

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com