روند منظم کاشت ذرت و سویا آمریکا

روند منظم کاشت ذرت و سویا آمریکا
آخرین گزارش‌ها از وضعیت کشت محصولات کشاورزی حاکی از آن است که علیرغم وضعیت نامساعد آب‌وهوا، کشت ذرت و سویا دقیقاً روی برنامه از پیش تعیین‌شده بوده است.
طبق آخرین گزارش‌ها از وضعیت محصولات کشاورزی، علی‌رغم گذشت یک زمستان سخت و طولانی روند کار سویا کاران و ذرت کاران در اغلب نقاط کشور در سراسر امریکا نه‌تنها کاملاً بر اساس برنامه از پیش تعیین‌شده  بوده است بلکه در مقایسه با متوسط 4 سال گذشته، جلوتر از برنامه و انتظارات است.

ذرت
درباره وضعیت این روزهای کشت ذرت در آمریکا می‌توان گفت: 81 درصد محصول ذرت امریکا تاکنون کشت‌شده است؛ و ایالت‌های ویسکانسین، میشیگان و پنسیلوانیا هرکدام با کمتر از 56 درصد کشت ذرت سعی دارند در همین فصل وارد برنامه شوند. ایالات کانزاس و کنتاکی هرکدام در حدود 50 درصد از کشت ذرت خود را تمام کرده‌اند؛ و کشاورزان ایلینویز و میسوری با 96 درصد کاشت ذرت، پیشتاز هستند. کشاورزان آیوا و مینه سوتا درزمینه کشت ذرت بسیار خوش‌شانس بوده‌اند، چراکه در هفتۀ گذشته منطقۀ کشت آن‌ها 20 درصد افزایش‌یافته است.

سویا
روند کشت سویای امریکا در مقایسه با سال 2017 میلادی 6 درصد رشد داشته است و این میزان در مقایسه با متوسط 4 سال گذشته، 12 درصد افزایش داشته است.
بر اساس گزارش کشاورزان ایالات ایلینویز، آرکانزاس، لوئیزیانا و می سی سی پی، بیش از 80 درصد محصول آن‌ها کشت‌شده و این در حالی است که ایالت‌های میشیگان و ویسکانسین به ترتیب تنها 29 درصد و 33 درصد کشت کرده‌اند.

سایر محصولات
کشت جو در ایالات آیداهو، مینه سوتا و داکوتای شمالی در مقایسه با متوسط 4 سال گذشته روندی رو به رشد داشته و جلوتر است. ایالت تگزاس 100 درصد محصول جوی دوسر خود را کاشته درحالی‌که دو ایالت داکوتای شمالی و ویسکانسین کمتر از 67 درصد این محصول را کاشته‌اند.
گفتنی است دو ایالت آیداهو و واشنگتن بیش از 94 درصد از کشت گندم بهاره خود را انجام داده‌اند.

تداوم تأخیر آب‌وهوایی
به دنبال بارش باران‌های بی‌سابقه هفته گذشته، کشاورزان میشیگان غربی همچنان تلاش می کنند تا طبق برنامه از پیش تعیین‌شده خود پیش بروند. Marlo Johnson مدیر دفتر منطقۀ Great Lakes خدمات آمار کشاورزی ملی اذعان داشت: تا آخرین هفته از 20 می، تنها 3.3 روز مناسب کاری برای کشاورزان میشیگان وجود داشت.
 بر اساس گزارش «سرویس آمارهای کشاورزی ملی وزارت کشاورزی امریکا» در ایالت ویسکانسین نیز تا هفته پایانی 21 ماه می، تنها 2.6 روز مناسب برای کشت وجود داشت. این تأخیرها به دنبال بارش‌های شدید باران و طوفان بوده است. شدت بارش باران در این مناطق به حدی بوده است که در برخی از مناطق بارندگی تا 30 سانتیمتر مشاهده‌شده است.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com