روند صعودی میزان تولید بوقلمون ادامه دارد

روند صعودی میزان تولید بوقلمون ادامه دارد

عضو هیات مدیره تعاونی پروش دهندگان بوقلمون ایران گفت: روند صعودی میزان پرورش و تولید بوقلمون در کشور همچنان ادامه دارد.
دکتر امیر خیرخواه در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه در سال 89 پیش‌بینی حدود 600 هزار قطعه جوجه ریزی بوقلمون را داریم، ادامه داد: از این میزان جوجه‌ریزی حدود هفت هزار و 200 تن گوشت بوقلمون در کشور تولید می‌شود که این میزان تولید حدود دو برابر تولید و جوجه ریزی سال گذشته است.
خیرخواه با بیان اینکه امسال خوشبختانه تا حدودی وضعیت ساماندهی توزیع جوجه بوقلمون نسبت به گذشته بهتر شده است، افزود: با برنامه‌ریزی‌هایی که در این زمینه انجام شده سال به سال توزیع جوجه‌ بوقلمون وضعیت بهتری پیدا کرده و نقاط ضعف و قوت این اقدام مشخص و برطرف می‌شود ضمن اینکه دامپزشکی نیز در رابطه با جوجه ریزی و بیماری‌های بوقلمون و جلوگیری از پرورش بوقلمون درواحدهای غیر مجاز کنترل‌های مناسبی را انجام می ‌دهد که مجموع این اقدامات به رشد پایدار این صنعت کمک می‌کند.
خیرخواه با اشاره به اینکه استقبال مردم از مصرف گوشت بوقلمون بسیار افزایش یافته است، تصریح کرد: البته مصرف کنندگان علاقه دارند که بتوانند در نزدیکی محل زندگی و کار خود به گوشت بوقلمون دسترسی داشته باشند که در حال حاضر این‌گونه نیست.
عضو هیات مدیره تعاونی پرورش دهندگان بوقلمون ایران، افزود: با برنامه‌هایی که پیش بینی شده است و فعالیت‌هایی که همکاران ما انجام می‌دهند امیدواریم امسال توزیع گوشت بوقلمون از لحاظ بسته بندی و تازه خوری شرایط بهتری را داشته باشد و گوشت بوقلمون در فروشگاه‌های بیشتری عرضه شده و توسعه یابد.
وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر قیمت گوشت بوقلمون نسبت به قیمت گوشت گاو، گوسفند و مرغ بسیار مناسبتر شده است، افزود: با توجه به افزایش قیمت گوشت گاو، گوسفند و حتی گوشت مرغ قیمت گوشت بوقلمون همچنان ثابت مانده و مصرف کنندگان می‌توانند این گوشت را با قیمت کیلویی چهار هزار و 500 تومان تهیه کنند که البته گوشت بوقلمون شامل گوشت قرمز و سفید است.
 

 
کلمات کلیدی بوقلمون
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com