روند صعودی افزایش قیمت مرغ، کنترل شده است

روند صعودی افزایش قیمت مرغ، کنترل شده است

معاون برنامه ریزی استاندار قم گفت: با توزیع به موقع مرغ منجمد ازآغاز ماه مبارک رمضان، روند افزایش ناگهانی قیمت آن، مهار شده‌است.
"حشمت‌الله احمدزاده" روز چهارشنبه در نشست کارگروه آب، کشاورزی و منابع طبیعی درمحل استانداری افزود: متاسفانه، همیشه توزیع مرغ، به ویژه درایام ویژه‌ای مانند ماه مبارک رمضان، دچار مشکلاتی می‌شود.
وی اضافه کرد:این مشکل، با خارج کردن بازار از کنترل تولیدکننده و دولت بستر مناسبی برای سوء استفاده واسطه‌ها ایجاد می‌کند.
وی بیان داشت: دراین راستا باید سازمان جهاد کشاورزی، بازرگانی، شرکت پشتیبانی از فرآورده‌های دامی و اتحادیه مرغداران به برنامه ریزی وارایه راهکارهای عملی و جامع بپردازند.
وی یادآورشد: نوسانات ناگهانی قیمت مرغ به زیان تولیدکننده و مصرف‌کننده است و دراین راستا باید به توزیع این محصول به قیمت واقعی و منطقی‌پرداخت.
احمدزاده در بخش دیگری از سخنان خود از احداث پیشرفته‌ترین کشتارگاه مرغ کشور در جاده قم - کاشان خبر داد و افزود: این طرح با استفاده از تسهیلات بنگاه‌های کوچک اشتغالزا، همزمان با میلاد حضرت معصومه(ع) در دوم آذرماه به بهره برداری می‌رسد.
وی خاطرنشان کرد: احداث این کشتارگاه از اردیبهشت ماه امسال آغاز شده و با افتتاح آن ‪ ۲۶۰‬اشتغال مستقیم دراستان ایجاد می‌شود.
وی یادآورشد: در چرخه تولید این واحد، هیچ گونه ضایعاتی ایجاد نمی‌شود و تمام مواد مصرفی آن به مرحله بازیافت می‌رسند.
احمدزاده با بیان اینکه استان قم یک هفتم مرغ مورد نیاز کشور را تامین می کند گفت: بهره‌برداری از این کشتارگاه، بخش اعظمی از مشکلات تامین گوشت مرغ قم و کاشان را برطرف خواهد کرد.
مدیرعامل شرکت پشتیبانی از فرآورده‌های دامی استان قم نیز دراین کارگروه گفت: درشش ماه گذشته، ‪ ۷۰۰‬تن مرغ دراستان ذخیره‌سازی شده بود که ‪ ۴۰۰‬تن آن از اول ماه مبارک رمضان در میان مردم توزیع شده‌است.
"عباس خرمی" افزود: هم‌اکنون مرغ به‌اندازه کافی در استان موجود است و روند کنترل بازار تا شب بیست و یکم ماه رمضان ادامه خواهد داشت.
وی خاطرنشان کرد:در سال جاری ‪ ۱۴‬تن گوشت قرمز برزیلی نیز دراستان ذخیره سازی شد که ‪ ۱۰‬تن آن در ماه رمضان با نظارت مستمر دامپزشکی و به صورت منجمد و بهداشتی توزیع شده است.

 
کلمات کلیدی تنظيم بازار
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com