روند تصاعدی تولید تخم مرغ و گوشت مرغ

روند تصاعدی تولید تخم مرغ و گوشت مرغ
سید محمد موسوی،رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با بیان این مطلب افزود:افزایش قیمت تخم مرغ در روزهای اخیر به علت افزایش تقاضای بازار،بویژه با آغاز نیمه دوم سال،اصلاح ساختار سنی و جوان سازی گله های واحدهای تخم گذار و نیز نبود دقت در برنامه ریزی و مدیریت تنظیم بازار این محصول است.
90 میلیون قطعه جوجه ریزی
موسوی با اشاره به جوجه ریزی بالغ بر 90 میلیون قطعه و تولید انبوه گوشت مرغ تصریح کرد:به علت سوء مدیریت در تنظیم بازار توسط مسئولان امر شاهد خرید گوشت مرغ از تولید کننده به قیمت کمتر از قیمت تمام شده محصول بودیم و طی هفته های اخیر افت قیمت خرید ای محصول از تولید کننده بالغ بر 30 درصد گزارش شده است.
وی در ادامه گفت:یقینا استمرار روند یادشده موجب تحمیل ضرر و زیان هنگفت به تولیدکنندگان و نیز کاهش انگیزه تولید در دوره های آتی خواهد شد.
موسوی با بیان اینکه درخصوص تولید تخم مرغ نیز اگر چه با استمرار حمایت های همه جانبه وزارت جهاد کشاورزی،میزان تولید در ماه های آتی متناسب با میزان مصرف داخلی خواهد شد،خاطرنشان کرد:حساسیت و اهمیت موضوع اقتضا می کند تا با رویکرد تقویت و پایداری تولید داخلی و تامین به موقع منافع متقابل تولیدکنندگان و مصرف کنندگان،مقوله برنامه ریزی و مدیریت تنظیم بازار محصولات کشاورزی با نگاه مدیریت جامع و یکپارچه زنجیره اقتصادی محصولات کشاورزی،ساماندهی اساسی شود.
 
نظرات شما
  •  

    سیدجمشیدحسینی گفت : ۹۰/۰۷/۱۳

    باسلام خدمت تمامی دست اندرکاران این سایت وزین.مدیران واحدهای مرغ تخمگذاربرای کاهش شدید قیمتهای تخم مرغ درماههای آینده آماده باشندهرچند مرغداران راضی به وضع فعلی(گرانی تخم مرغ)نیستنددرست همونی هشداری که چندماه بیش به واحدهای مرغ گوشتی داده شده بودکه کسی گوش نمیکرد.الان کسی مرغ نمیخواد؟

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com