روند از شیر گرفتن گوساله و مدیریت انگل

روند از شیر گرفتن گوساله و مدیریت انگل
تصور نکنید که فکر کردن در مورد چگونگی از شیر گرفتن گوساله از الان خیلی زود است.
در ماه ژوئیه هستیم و شاید خیلی با زمان از شیر گرفتن فاصله داشته باشیم اما قسمت مهم روند از شیر گرفتن فقط کاهش استرس گوساله ها نیست بلکه بهبود وزن فروش در بازار نیز می باشد.
کنترل انگل نیز یکی از قسمت های مهم مدیریت از شیر گرفتن است. پژوهش ها بر مزایای انگل زدایی تاکید کرده است. رون جیل (Ron Gill)، استاد دامپزشکی دانشگاه A&M تگزاس اظهار داشت: «اگر در زمان علامت گذاری و برندسازی انگل زدایی کنیم، شاهد افزایش وزن در زمان از شیر گرفته شدن هستیم، البته در ایالت تگزاس این امر صحیح بوده است. در غرب وشمال آمریکا که آب و هوا خشک تر است، انگل ها این مشکل را به وجود نمی آورند. در جنوب، انگل زدایی گوساله به خوبی پاسخ داده است.»

وی در ادامه گفت: «اگر بتوانیم بار انگلی را تا زمانی پایین نگه داریم که گوساله ها بتوانند مقاومت طبیعی یا تحمل خود را در برابر انگل ها بهبود ببخشند، بسیار مفید خواهد بود. در غیر این صورت، بار انگلی سنگین موجب تخلیه مواد مغذی و ایجاد استرس بر روی سیستم ایمنی گوساله می شود. انگل زدایی کردن یا نکردن گوساله ها به شرایط آب و هوایی و بارش باران، میزان آلوده بودن چراگاه ها و پیشینه بار انگلی در گاو بستگی دارد. اگر گوساله ها به شدت انگل داشته باشند، مواد مغذی بیشتری از آن ها کشیده می شود و استرس بر روی سیستم ایمنی آن ها افزایش می یابد.»

وی در پایان گفت: «بعضی گاوداران نمی خواهند در گرمای تابستان روی گوساله ها کار کنند و معتقدند که این کار برای آن ها بسیار استرس زا است. اما مزایا و سود آن بیش از استرس بر روی گاو است. روند از شیر گرفتن گوساله باید قبل از این که هوا خیلی گرم شود انجام گیرد».

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com