روش مصرف کلسیم در جیره مرغ تخمگذار در آبیک آموزش داده شد

روش مصرف کلسیم در جیره مرغ تخمگذار در آبیک آموزش داده شد
کشاورزان و کارشناسان آبیکی با شرکت در دوره آموزشی با روش مصرف کلسیم در جیره مرغ تخمگذار آشنا شدند.
دوره آموزشی انتقال یافته های علمی تحت عنوان "مناسبترین منبع مصرف کلسیم در جیره مرغ تخمگذار با بهترین کیفیت پوسته تخم مرغ" عصر چهارشنبه در مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان آبیک برگزار شد.
در این دوره آموزشی، مهرداد محصص مستشاری عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان به اهمیت استفاده کلسیم در جیره غذایی مرغ تخمگذار اشاره کرد و افزود: کربنات کلسیم مورد استفاده در جیره غذایی مرغ های تخمگذار به دو شکل سنگ آهک و پوسته صدف می باشد که هر دوی آنها حاوی حدود 38 درصد کلسیم است.
وی گفت: اختلاف نظر زیادی در مورد توان نسبی سنگ آهک در مقابل پوسته صدف به عنوان منابع کلسیم به خصوص برای مرغهای تخمگذار، وجود دارد که  شاید اهمیت اندازه ذرات از منبع کلسیم بیشتر باشد.
این محقق کشاورزی تصریح کرد: پوسته صدف گرانتر از سنگ آهک است، اما یکی از مزایای آن قابل مشاهده بودن در جیره توسط مرغ های تخمگذار است.
مستشاری در ادامه  به ارائه نتایج طرح تحقیقاتی در زمینه استفاده منابع مختلف کلسیم در جیره غذایی مرغ تخمگذار پرداخت و گفت: در این طرح از پنج تیمار جهت مقایسه منابع مختلف تامین کلسیم جیره غذایی مرغ تخمگذار استفاده شده است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com