روسیه، به زودی صادرات گوشت گاو و مرغ را به عربستان آغاز خواهد کرد

روسیه، به زودی صادرات گوشت گاو و مرغ را به عربستان آغاز خواهد کرد
سرویس فدرال روسیه در بخش نظارت دامپزشکی و گیاهی، در بیانیه ای اظهار داشت که کشور روسیه در آینده ای نزدیک، صادرات گوشت گاو، بز، گوسفند و محصولات جانبی خود را به کشورعربستان آغاز خواهد کرد.
در این بیانیه آمده است که «فرآیند صاردات، می تواند بلافاصله بعد از پیوستن کمپانی های روسیه ای به لیست شرکت های مورد تایید برای صادرات به کشور عربستان، آغاز شود. این کار فنی، در چند روز آینده توسط اداره غذا و داروی عربستان تکمیل می شود.»
به گزارش خبرگذاری اسپوتنیک، این بیانیه بعد از ملاقات نمایندگان سرویس فدرال روسیه در بخش نظارت دامپزشکی و گیاهی موسوم به راسلخزنادور (Rosselkhoznadzor) و اداره غذا و داروی عربستان (SFDA) اعلام شده است. کشور روسیه، برای فروش گوشت گاو، طیور، بز و گوسفندان خود و همچنین فرآورده های حیوانی از جمله لبنیات و تخم مرغ، به بازارهای عربستان، دست یافته است.
به علاوه، راسلخزنادور مجوز گرفت که به صورت مستقل، آن دسته از شرکت های روسیه ای را که با نیازهای کشور عربستان آشنا بوده و برای ارسال محصولاتشان به کشور عربستان، آمادگی کافی را داشتند، تایید نماید.
بنا بر اعلام راسلخزنادور، طرفین، گواهی نامه های دامپزشکی و بهداشتی مربوط به محصولات حیوانی صادراتی، از روسیه به کشور عربستان را امضا نموده اند.
بازرسان عربستانی، در میانه ماه می سال جاری میلادی، از این شرکت های روسیه ای بازدید خواهند کرد.
بعد از آن که مسئولان کشور روسیه، تدابیر لازم برای مقابله با بیماری های دست، پا و دهان و همچنین بیماری آنفلوانزا را صورت دادند، عربستان سعودی در ماه سپتامبر، ممنوعیت تامین گوشت گاو، بز، طیور، تخم مرغ و محصولات گوشتی فرآوری شده از کشور روسیه را برداشت .
رسلخزنادور، اخیرا در گزارشی اعلام کرده است که صادرات دانه ها و محصولات مشتق از آن، از کشور سوریه به عربستان، نسبت به سال گذشته، 22 درصد افزایش یافته است و به 854000 تن رسیده است.این امر، در پی بازدید پادشاه عربستان از کشور روسیه اتفاق افتاده است. این بازدید، برای هر دوی این کشورها، رویدادی تاریخی تلقی می شود.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com