روزانه ‪ ۵۰‬تن مرغ گرم و منجمد در میادین میوه تهران عرضه می‌شود

روزانه ‪ ۵۰‬تن مرغ گرم و منجمد در میادین میوه تهران عرضه می‌شود

مدیر عامل سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران گفت: روزانه ‪۵۰‬ تن مرغ گرم و منجمد در میادین میوه و تره‌بار تهران توزیع می‌شود.
عبدالرحمن چراغعلی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به کاهش ‪ ۲۰‬تنی عرضه روزانه مرغ در میادین میوه شهر تهران افزود: با توجه به زیان برخی تولیدکنندگان مرغ، تعطیلی برخی واحدهای کشتارگاهی و کاهش عرضه مرغ، قیمت این محصول در روزهای گذشته افزایش یافته که البته در میادین میوه و تره‌بار چندان محسوس نبوده است.
به گفته وی، هم‌اکنون هر کیلو مرغ گرم در میادین میوه و تره‌بار شهرداری ‪ ۱۵‬هزارو ‪ ۵۰۰‬ریال عرضه می‌شود که نسبت به گذشته ‪ ۹۰۰‬ریال افزایش دارد.
مدیر عامل سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران همچنین نرخ هر کیلو مرغ منجمد توزیعی در میادین این سازمان را ‪ ۱۵‬هزار ریال اعلام کرد که نسبت به ماه قبل ‪ ۸۰۰‬ریال افزایش داشته است.
چراغعلی گفت: به منظور کاهش مشکلات شهروندان در عرضه مرغ، طی یک هفته گذشته بیش از ‪ ۳۷۲‬تن مرغ گرم و منجمد در میادین میوه و تره‌بار عرضه شده است.
وی با بیان اینکه ذخیره مناسب برای عرضه مرغ در روزهای کاهش تولید این محصول صورت نگرفته، افزود: این امر باعث شده تا برخی سودجویان با افزایش نرخ مرغ، شرایط نامناسبی را در تهیه این محصول ازسوی شهروندان ایجاد کنند.
وی گفت: در روزهای اخیر نرخ هر کیلو مرغ در برخی مناطق تهران به ‪۱۷‬ هزار و ‪ ۵۰۰‬ریال رسید که در آستانه ماه رمضان و افزایش مصرف این محصول، نگران‌کننده است.
چراغعلی با اشاره به ضررهای مرغداران در تولید گوشت مرغ در ماههای گذشته، افزود: نرخ مرغ در تیرماه امسال به کمتر از ‪ ۱۲‬هزار ریال رسیده بود که همین موضوع زیان‌های زیادی را متوجه مرغداران کرد و موجب ورشکستگی برخی از آنها شد.
وی با درخواست از دولت برای کنترل بازار مرغ و گوشت در آستانه ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: شهرداری تهران در حد توان خود به عرضه گوشت مرغ می‌پردازد تا نرخ این محصول بیش از این افزایش پیدا نکند.

 
کلمات کلیدی تنظيم بازار توزيع
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com