روز جهانی تخم مرغ گرامی باد !

روز جهانی تخم مرغ گرامی باد !
دیروز 18 مهر مصادف با 10 اکتبر و روز جهانی تخم مرغ بود ؛ روزی که این محصول و تمام خدمات مفید آن در رفع گرسنگی و سوء تغذیه را جشن و گرامی می دارند . 
اقدامات جالب و متفاوتی در راستای انعکاس ارزشهای غذایی تخم مرغ و گرامیداشت این روز در سراسر جهان صورت گرفت که از آن جمله : 
مرغداران تخمگذار کانادایی با شرکت در مراسم "جشن صبحانه" در این روز،  به 130 هزار کودک صبحانه ای متشکل از محصولات تخم مرغی دادند.
در زامبیا ، انجمن مرغداری این کشور اقدامات تبلیغاتی مختلفی برای این روز انجام دادند که از آن جمله بحث و گفتگوهای مختلف رادیو و تلویزیونی ، برگزاری مسابقات مقاله نویسی در خصوص "تخم مرغ و خواص غذایی آن" در میان محصلین و غیره بود . 
در بنگلادش ، انجمن کشاورزی و دامپروری این کشور با همکاری سازمان خواروبار و کشاورزی جهان (فائو) نیز مراسمی را برگزار کردند که در آن تخم مرغ های آب پز رنگی را در جعبه هایی حاوی کاغذهایی که خواص مفید تخم مرغ بود ، در میان مردم توزیع کردند . 
در فرانسه نیز 500 هزار تخم مرغ به خیریه اعطا شد . 
در ترکیه  نیز این روز با عنوان "تخم مرغ منبع حیات و خواص غذایی آن" جشن گرفته شد . 

- علیرغم معضلات موجود ،  رشد تولیدات مرغداری 
طبق گزارشات ، علیرغم وجود برخی معضلات موجود ، تولیدات مرغداری همچنان رو به رشد است . تولیدات مرغداری در چندین سال اخیر رو به رشد بوده و در حال حاضر هیچگونه علامتی وجود ندارد که سال 2014 و 2015 میلادی از این امر مستثنی باشند . کاهش بهای خوراک ، کمبود سایر گوشت های رقیب در بازار ، و تقاضای ثابت و پایدار از علائمی است که تولیدات مرغداری سال 2014 میلادی را در مقایسه با سال گذشته 9 / 1 درصد افزایش می دهد . انتظار می رود افزایش تولیدات مرغداری در آلمان ، اسپانیا ، هلند و لهستان باشد ، در حالیکه کاهش تولیدات در ایتالیا و فرانسه برآورد می شود . 

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com