رمز موفقیت تولیدات زیربخش امور دام در تولید زنجیره ای است

رمز موفقیت تولیدات زیربخش امور دام در تولید زنجیره ای است
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان ایجاد وتقویت زنجیره های تولید دربخش کشاورزی بسیار حائز اهمیت است و باتشکیل این زنجیره هااز تولید تا مصرف محصولات مدیریت می شود.
رحمان رستم خانی تصریح کرد: زنجیره های تولید کل فرایند تولید از مزرعه تا سر سفره های  مردم را به نوعی مدیریت می کند که این همان رمز موفقیت زنجیره هاست.
وی رمز موفقیت تولیدات زیربخش امور دام را در حالت تولید زنجیره ای محصولات دانست و عنوان کرد: در حال حاضر استارت ایجاد زنجیره های تولید در بخش های مختلف تولیدی زیر بخش امور دام استان زنجان زده شده است.
رستم خانی با بیان اینکه هم اکنون در بخش تولید گوشت مرغ دو زنجیره تولید در استان زنجان فعال است، افزود: در زمینه پرورش زنبور عسل و تولید عسل نیز در حال حاضر پنج زنجیره تولید در استان در حال فعالیت است.
وی گفت: در حال حاضر همچنین یک زنجیره تولید گوشت قرمز گوسفندی در استان زنجان تشکیل شده است که امیدواریم در آینده نزدیک محصولات آن در بازار عرضه شود.
رستم خانی با بیان اینکه در زمینه پرورش بوقلمون نیز یک زنجیره را در استان زنجان ساماندهی کردیم که از اول مهر ماه فاز اجرایی آن آغاز خواهد شد، ادامه داد: اقدامات اولیه به منظور تشکیل زنجیره تولید شیر خام نیز در استان انجام گرفته ولی با برخی مسائل و مشکلات در این بخش مواجه هستیم که امکان ایجاد زنجیره کامل را نمی دهد.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان عنوان کرد: عمده ترین مشکل در زمینه تشکیل زنجیره تولید شیر خام کاهش سرانه مصرف شیر در سطح جامعه است به طوری که این موضوع روی حلقه های بالا و پایین دستی صنعت تولید شیر خام اثرگذار است.
رستم خانی بیان داشت: با تشکیل زنجیره های تولید در بخش های مختلف، هزینه های تحمیلی از سوی دلال ها و حلقه های غیر مرتبط با تولید بر روی محصول نهایی حذف می شود به طوری که با پایین آمدن قیمت تمام شده محصول نهایتا یک سود معقول برای تولید کننده مهیا خواهد بود.
وی با تاکید بر اینکه تولید زنجیره ای محصولات تمام نیازهای افراد تحت پوشش را تامین می کند، اضافه کرد: نیازهای نهاده ای، مباحث فنی و پرورشی، نظارت بر فرآیند تولید و نهایتا خرید محصول نهایی و درصورت نیاز فرآوری و عرضه به مصرف کنندگان در قالب زنجیره های تولید فراهم می شود.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com