رشد صنعت طیور در کشورعربستان علیرغم چالش های موجود

رشد صنعت طیور در کشورعربستان علیرغم چالش های موجود
کشور عربستان، تصمیم دارد تا تولید طیور گوشتی خود را به عنوان یک اولویت، افزایش دهد اما این صنعت، با موانع زیادی رو به رو است.
تولید کنندگان جوجه در عربستان سعودی، ترغیب شده اند تا تولید جوجه خود را افزایش دهند و درست همانند صنعت تخم مرغ این کشور عمل کنند که توانسته است در چند دهه اخیر، به خوبی به تقاضاهای محلی پاسخ دهد.
محصول گوشت جوجه و تخم مرغ عربستان در سال گذشته، به رشد خود ادامه داده و گوشت مرغ این کشور به 760,000 تن در سال رسیده است که این مقدار، کمی از تولید سال 2016 بالاتر است. لازم به ذکر است که میزان تولید گوشت مرغ در سال 2016، 755,000 تن بوده است. این در حالی است که تولید تخم مرغ با 2 درصد افزایش، به 5.1 بیلیون قطعه رسیده است.
وزارت کشاورزی آمریکا گزارش کرده است که انتظار می رود میزان تولید گوشت مرغ در کشور عربستان، در آینده نیز افزایش داشته باشد. دولت عربستان، هدف استراتژیکی را برای خود تعیین کرده است تا بتواند به 60 درصد از تقاضاها در 5 سال آینده پاسخ دهد و چند پروژه را نیز در دست دارد تا بتواند به این هدف برسد.
برای مثال، الوطنیه، بزرگ ترین تولید کننده طیور عربستان، در حال ساخت یک مگا فارم در استان الجور است که تا سال 2020 میلادی، کار خود را آغاز می کند. این فارم قرار است تولید روزانه طیور گوشتی خود را از 820,000 تن به 1 میلیون تن افزایش بدهد. قرار است تولید تخم مرغ نیز با 1.5 درصد افزایش به 3 میلیون قطعه تخم مرغ در روز برسد.
عربستان سعودی، یکی از کشورهایی است که بالاترین سطح مصرف گوشت مرغ را در جهان به خودش اختصاص داده است.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com