رشد شش درصدی تولید جوجه یک روزه در مازندران

رشد شش درصدی تولید جوجه یک روزه در مازندران
مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: در شش ماهه نخست امسال تولید جوجه یک روزه در استان شش درصد رشد داشته است.
محمدعلی یداللهی خاطرنشان کرد: شش ماهه نخست امسال حدود 248 میلیون قطعه جوجه یک روزه گوشتی توسط کارخانه های جوجه کشی استان تولید شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته شش درصد رشد داشته است.
یداللهی ادامه داد: از میزان تولید جوجه یک روزه گوشتی، 154 میلیون قطعه مربوط به عملکرد مزارع مرغ مادر گوشتی استان بوده است که حدود 52.4 میلیون قطعه جوجه یک روزه در مزارع مرغ گوشتی استان جوجه ریزی شد و بقیه به دیگر استان ها صادر شد.
وی گفت : با جوجه ریزی طی این مدت در واحدهای مرغ گوشتی استان، حدود 95 هزار تن گوشت مرغ آماده پخت تولید شد که علاوه بر تامین نیاز شهروندان استان، حدود 60 درصد کل تولید گوشت مرغ به سایر استان ها به ویژه استان تهران ارسال شد.
وی با بیان اینکه بررسی منابع تاریخی بیان گر قدمت پرورش طیور در مازندران است، اظهار کرد: مجاورت با دریای خزر و وجود رشته کوه های البرز سبب افزایش بارندگی ها و تشکیل پوشش گیاهی انبوه در این استان شده که آب و هوای معتدل خزری را به دنبال دارد و از این رو با ورود طیور صنعتی به کشور از سال 1333 همواره توجه سرمایه گذاران و تولیدکنندگان صنعت طیور کشور به مازندران معطوف بوده است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر 207 واحد مرغ مادر با ظرفیت حدود هفت میلیون قطعه و تولید سالانه حدود 300 میلیون قطعه جوجه یک روزه گوشتی در مازندران فعال است، افزود: همچنین 39 کارخانه جوجه کشی با ظرفیت 623 دستگاه با ظرفیت سالانه بیش از 900 میلیون عدد تخم مرغ نطفه دار، دو هزار و 265 واحد مرغ داری گوشتی با ظرفیت جوجه ریزی 36 میلیون قطعه در هر دوره دو ماهه و تولید 11 درصد گوشت مرغ کشور در مازندران است که رتبه نخست را در کشور به خود اختصاص داده است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com