رشد بیش از 66 درصدی قیمت شیر خام در سال 90

رشد بیش از 66 درصدی قیمت شیر خام در سال 90
مدیر عامل شرکت شیر پاستوریزه پگاه تهران گفت: در ابتدای سال 90 قیمت هر لیتر شیر خام 420 تومان بود که در انتهای این سال به رقم 700 تومان رسیده است.
مهندس رفعتی مدیر عامل شرکت شیر پاستوریزه پگاه تهران در حاشیه جشن روز جهانی کارگر که در محل این شرکت برگزار شد، با بیان این مطلب اظهار داشت: هنوز هیچ توافق نهایی درباره قیمت شیر حاصل نشده است.
وی ادامه داد: روز شنبه هفته جاری، جلسه ای در دفتر معاون وزیر کشور برگزار شد و پس از بررسی مباحث، تصمیم گرفته شده کمیته ای تخصصی برای ارایه راهکارهایی در راستای کاهش قیمت شیر شکل بگیرد.
رفعتی گفت: در این کمیته تخصصی تمامی ذینفعان در زمینه شیر حضور خواهند یافت تا به بررسی کارشناسی مسایل مرتبط با قیمت تمام شده شیر بپردازند.
مدیر عامل شرکت شیر پاستوریزه پگاه تهران با اشاره به تمایل دولت برای اعمال قیمت پایه 630 تومان برای شیر خام، اذعان داشت: برای کاهش قیمت تمام شده شیر باید بسته ای تعریف و دولت به تعهدات خود در زمینه تامین ارز دولتی مورد نیاز صنعت و تزریق سهم بخش تولید از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها به صنعت طیور و فرآوری کشور عمل کند.
وی خاطر نشان ساخت: دامدار و فرآوری کننده تمایلی به کاهش قیمت شیر ندارند زیرا مصرف کننده وقتی آسیب پذیر شود، به طور حتم در سرانه مصرف نیز تاثیرگذار خواهد بود.
رفعتی تصریح کرد: امکان عرضه شیر خام با قیمت های پایین تر وجود دارد اما باید شرکت پشتیبانی امور دام به تعهدات خود برای تامین نهاده ها عمل کند.
وی با اشاره به صرف 500 میلیارد یارانه برای بخش شیر قبل از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها، گفت: 100 میلیارد از این یارانه صرف جو یارانه ای شده اما معلوم نیست بقیه این رقم به چه شکلی استفاده شده است.
مدیر عامل شرکت شیر پاستوریزه پگاه تهران، اظهار داشت: این مجموعه در انتظار تصویب قیمت نهایی شیر خام برای پرداخت مطالبات دامدار بوده و قیمت های اعلام شده توسط دولت را اعمال خواهد کرد.
وی افزود: شیر خام 70 درصد قیمت تمام شده تولید مواد لبنی را تشکیل می دهد.
رفعتی درباره میزان افزایش قیمت مواد لبنی پس از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها، گفت: مواد لبنی در سه مرحله افزایش قیمت یافت و به طور متوسط بهای آن در طول سال بین 15-14 درصد صعود کرد.
وی تاکید کرد: آمارها نشان می دهد افزایش قیمت شیر روی مصرف سرانه افراد تاثیرگذار بوده است.
مدیر عامل شرکت شیر پاستوریزه پگاه تهران، تصریح کرد: پس از انقلاب برای افزایش مصرف سرانه تلاش های زیادی انجام شد تا میزن مصرف به 90-85 کیلوگرم به ازای هر ایرانی برای یکسال برسد.
وی ادامه داد: تا پایان برنامه پنجم نیز مصرف سرانه باید به 140 کیلوگرم برسد و نباید با برنامه ریزی نامناسب شاهد عقب گرد در مصرف سرانه باشیم.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com