رشد اقتصادی ایران بسیار بیشتر از پیش بینی سازمان های بین المللی است

رشد اقتصادی ایران بسیار بیشتر از پیش بینی سازمان های بین المللی است
سخنگوی ستاد هدفمند کردن یارانه ها گفت: رشد اقتصادی ایران بسیار بیشتر از پیش بینی سازمان های بین المللی است. 
محمدرضا فرزین افزود:‌ با توجه به اینکه صندوق بین المللی پول رشد اقتصادی ایران را در سال 1389 یک درصد اعلام کرد و بانک جهانی نیز آن را سه درصد دانست اما سرمایه گذاری در بانک ها 27 درصد، ارائه تسهیلات بانکی 34 درصد، سود شرکت ها در بورس 57 و 4 دهم درصد، تولید خودرو 12 و 4 دهم درصد و مصرف سیمان 16 درصد در سال 89 افزایش یافته است. 
فرزین با بیان اینکه در سال گذشته درآمد ایران از نفت 27 درصد افزایش یافته است گفت: زمانی که ایران در همه بخش های تولیدی رشد دو رقمی دارد چطور سازمان های بین المللی رشد اقتصادی کشور را یک درصد و 3 درصد اعلام می کنند. 
سخنگوی ستاد هدفمند کردن یارانه ها با اشاره به اینکه در بودجه سال 90 منابع بسیار خوبی به بخش تولید اختصاص یافته است افزود: در سال 90 افزایش قیمت نداریم. 
فرزین درباره نظارت بر قیمت نان نیز گفت: در ساختار جدید بخش زیادی از نظارت ها به استانداری ها واگذار و نظارت بر قیمت و کیفیت نان تقویت شده است. 
وی با بیان اینکه به نانوایی ها پرداختی برای افزایش کیفیت نان نداشته ایم افزود: اما به نانوایی ها به قیمت قبلی آرد داده ایم. معاون وزیر اقتصاد و دارایی گفت:‌ آیین نامه حمایت از نانوایان تدوین شده است و تا پایان سال اجرایی می شود. 
فرزین درباره پرداخت ماهانه یارانه ها گفت: پرداخت یارانه ها به این شکل موجب حفظ تعادل بودجه ای خانوارها و دولت می شود. 
وی درباره صدور یک ماهه قبوض گفت: اکنون وزارت نفت و نیرو آمادگی اجرایی کردن صدور یک ماهه قبوض را ندارند. 
فرزین با بیان اینکه منطقه بندی مصرف گاز در برخی مناطق کشور در حال اصلاح است افزود:‌ هدفمند کردن یارانه ها در اوج مصرف گاز و در زمستان انجام شد و بخشی از افزایش بهای قبوض گاز مربوط به این مسئله است. 
وی گفت: ‌درآمد حاصل از اصلاح قیمت ها برای سه ماهه اول سال 14 هزار و 500 میلیارد تومان براساس قانون مجلس پیش بینی شده است. 
سخنگوی ستاد هدفمند کردن یارانه ها افزود:‌ در ابتدای هدفمند کردن یارانه ها 550 میلیارد تومان به وزارت صنایع داده شد تا به 25 رشته صنعتی آسیب پذیر اختصاص یابد. 
فرزین گفت:‌ این مبلغ با بخشی از منابع بانکی ادغام و در اختیار صنایع قرار می گیرد. 
وی افزود: افزون بر این 550 میلیارد تومان 850 میلیارد تومان نیز به بخش صنعت داده شده است که در قرارداد وزارت صنایع با بانک ملی این بانک به صنایعی که خطوط تولیدی خود را اصلاح و از فناوری های پیشرفته استفاده کنند تعلق می گیرد. 
فرزین گفت: از ابتدای اجرای طرح هدفمند کردن یارانه ها 350 میلیارد تومان به وزارت کشاورزی داده شده است که این وزارتخانه 160 میلیارد تومان آن را به بانک کشاورزی داد که این بانک مبلغ یادشده را با دو برابر منابع خود ادغام و به صورت تسهیلات به بخش های مختلف کشاورزی پرداخت کند. 
وی با بیان اینکه تراز درآمدی با تراز نقدینگی تفاوت دارد افزود: ‌در برخی موارد درآمد دولت ثبت شده اما به نقدینگی تبدیل نشده است. 
فرزین گفت: امسال توان کشور بر تولید متمرکز می شود تا اشکالات هدفمند کردن یارانه ها در بخش تولید رفع شود. 
سخنگوی ستاد هدفمند کردن یارانه ها ذخیره سازی مناسب را سیاست دولت برای تنظیم بازار اعلام کرد. 
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com