رشد 723 درصدی صادرات فراورده های خام دامی یزد

رشد 723 درصدی صادرات فراورده های خام دامی یزد
مدیر کل دامپزشکی استان یزد گفت:در 6 ماهه نخست سال جاری در استان یزد شاهد رشد 723 درصدی صادرات فراورده های خام دامی به سایر کشورها نسبت به مدت زمان مشابه در سال 92 بوده ایم.
کتر علی اکبر حداد زاده گفت:شاهد رشد چشمگیر صادرات فراورده های خام دامی در طی فعالیت دامپزشکی در دولت تدبیر و امید بودیم وامیدواریم  به زودی با اجرای طرح پیش سردگذاری لاشه ها در کشتارگاه ها دغدغه بیماری های مشترک خصوصا تب کریمه کنگو را به حداقل ممکن  برسانیم.
حداد زاده ضمن اشاره به اینکه دامپزشکی وظیفه دارد کلیه مراحل تولید، فراوری، توزیع و عرضه ی فراورده های خام دامی و به اصطلاح از مزرعه تا سفره را تحت نظارت خود داشته باشدگفت: سالانه بیش از 10 میلیون قطعه مرغ و 290 هزار دام سبک و سنگین از نخستین مراحل پرورش تا مراحل پس از کشتار تحت مراقبت و پایش این ارگان دولتی قرار می گیرد تا از رعایت استانداردها و اصول شرعی و بهداشتی اطمینان حاصل گردد. در همین راستا طرح بارکد گذاری لاشه های مرغ در محل کشتارگاه های طیور استان یزد اجرایی شده است.
مدیر کل دامپزشکی استان یزد همچنین در خصوص بیماری های مشترک گفت: طی سال گذشته منتهی به هفته دولت، انجام عملیات خونگیری تست و پایش دام های سنگین به منظور شناسایی و حذف دام های بیمار در حدود 46 درصد افزایش داشته است که تاثیر بسزایی در ارتقای بهداشت عمومی جامعه دارد. در زمینه دام های سبک نیز طرح پوشش حداکثری واکسیناسیون بر علیه بیماری مشترک تب مالت در سطح استان به اجرا درآمده است که منجر به کاهش قابل توجه شیوع این بیماری مشترک شده است.
دکتر علی اکبر حداد زاده بااشاره به وضعیت کشتارگاه ها ی دام در استان یزد گفت:با همکاری حوزه عمرانی استانداری تحولات خوبی در  کشتارگاه های استان صورت گرفته و در سال آینده دومین کشتارگاه صنعتی دام در استان یزد راه اندازی می گردد که حدود 90 درصد گوشت تولیدی استان در کشتارگاه های صنعتی استحصال خواهد شد. 
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com