رشد 12 درصدی قیمت تخم‎مرغ در خراسان‌جنوبی

رشد 12 درصدی قیمت تخم‎مرغ در خراسان‌جنوبی
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: طبق بررسی‌های انجام شده در 18 خردادماه جاری قیمت تخم‎مرغ در استان 12 درصد افزایش داشته است.
علیرضا جمیع در جلسه ستاد تنظیم بازار خراسان جنوبی با اشاره به آئین‌نامه اجرایی قانون تمرکز وظایف و اختیارات مربوط به بخش کشاورزی در وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: وزارت جهاد کشاورزی در مورد کالاهای اساسی شامل زراعی، باغی، گیاهان دارویی، محصولات دامی، طیور، آبزیان و صنایع تبدیلی بلافصل عهده‎دار وظایفی از جمله تدوین دستورالعمل‌ها و ضوابط مربوط به تجارت محصولات، کالاها و صنایع تبدیلی با رعایت قوانین و مقررات، برنامه‎ریزی و انجام اقدامات لازم برای تنظیم بازار داخلی، سیاست‌گذاری امور واردات و صادرات کالاها و محصولات و صدور مجوزهای تاسیس و بهره‎برداری از واحدهای تولیدی و صنایع تبدیلی با موضوع تمرکز و حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری در آنها است.
وی با بیان این‌که برای حمایت از تولید و ساماندهی تجارت، قیمت‌گذاری و اعمال نظارت و تنظیم بازار داخلی محصولات، جهاد کشاورزی موظف است برنامه‎ریزی و اقدامات لازم با اولویت استفاده از ظرفیت به ویژه نظام صنفی کشاورزی به عمل آورد، متذکر شد: همچنین جهاد کشاورزی موظف است برنامه‎ریزی لازم برای ایجاد شبکه‎های تامین، فرآوری، ذخیره‌سازی، توزیع و بازاریابی محصولات را به عمل آورد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی ادامه داد: میزان 99 درصد وظایف تنظیم بازار در مورد محصولات لبنی و گوشتی به عهده جهاد کشاورزی گذاشته شده است. اصناف و گروه‌های مختلف در انجام وظایف تنظیم بازار در کنار جهاد کشاورزی هستند.
وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه ضیافت ماه مبارک رمضان در سال‌های گذشته افزود: برای این نمایشگاه سهمیه اختصاصی خاص داشتیم که کالاها با قیمت پایین‌تر از بازار در این نمایشگاه عرضه می‌شد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با اشاره به گزارشات کالای سطح بازار استان براساس بررسی 18 خردادماه جاری گفت: در قیمت برنج پاکستانی، روغن جامد، چای و شکر افزایش نداشتیم.
جمیع با بیان این‎که در قیمت تخم‌مرغ 12 درصد افزایش داشته‎ایم، اضافه کرد: گوشت قرمز نیز از کیلویی 6 هزار و 450 تومان به 6 هزار و 870 تومان رسیده است.
وی با بیان این‌که در عرضه میوه در شهرستان بیرجند دچار گرفتاری شده‎ایم، خاطرنشان کرد: این امر سبب ایجاد اعتراضات فراوانی شده است.

 
نظرات شما
  •  

    ناشناس گفت : ۹۳/۰۳/۲۰

    وشت قرمز نیز از کیلویی 6 هزار و 450 تومان به 6 هزار و 870 تومان رسیده است.

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com