رسوب دو میلیون تن ذرت در بنادر

رسوب دو میلیون تن ذرت در بنادر
دبیر اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دام و طیور گفت: ۲ میلیون تن ذرت به منظور تأمین نیاز صنایع وابسته، وارد کشورشده؛ اما به دلیل عدم تأمین ارز در بنادر رسوب کرده است.
 کورش سیامک گفت: در ماههای اخیر علیرغم تلاش برای واردات نهاده‌های دام و طیور و ایجاد ثبات در چرخه تولید و تنظیم بازار محصولات پروتئینی و لبنی، عدم تخصیص ارز از سوی بانک مرکزی موجب شده تا محصولات وارداتی در بنادر رسوب شوند.
وی افزود: در این میان از مدتها قبل، ثبت سفارش‌ها انجام و مدارک مورد نیاز برای تخصیص ارز، از سوی اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دام و طیور ایران به وزارت صمت ارایه شده و لیست آنها جهت دریافت ارز به بانک مرکزی ارائه شده است.
دبیر اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دام و طیور ایران تصریح کرد: با توجه به وابستگی برخی از صنایع غذایی و تبدیلی به نهاده‌های دام و طیور اگر روند تأمین و تخصیص ارز از سوی بانک مرکزی برای واردکنندگان نهاده‌های دام و طیور تسریع نشود، بدون تردید در بسیاری از صنایع با کاهش روند تولید و بر هم خوردن تنظیم بازار، مواجه خواهیم شد.
سیامک خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۲ میلیون تن ذرت به بنادر کشور آمده؛ اما اگر ارز مورد نیاز از سوی بانک مرکزی برای ترخیص بار تأمین نشود، این حجم از محصولات تخریب شده و از یک سو منجر به ضرر و زیان برای تولیدکنندگان شده و از سوی دیگر هزینه معیشت مصرف کنندگان را با گران‌تر شدن محصول نهایی افزایش می‌دهد.
این فعال اقتصادی اظهار داشت: لازم است بانک مرکزی برای تأمین ارز مورد نیاز کالاهای اساسی و مواد اولیه چاره اندیشی کرده و تسریع در پرداخت ارز را در دستور کار قرار دهد تا روند تأمین اقلام اساسی دچار خلل نشود.
 
کلمات کلیدی واردات ذرت
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com