رزمایش پیشگیری از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در بیرجند برگزار شد

رزمایش پیشگیری از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در بیرجند برگزار شد
رزمایش عملیاتی پیشگیری از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان با شرکت 16 اکیپ واکنش سریع دامپزشکی متشکل از 90 نفر و 11 اکیپ از سایر دستگاه‎های ذیربط در محل روستای بوشاد بیرجند در یک واحد مرغداری به شکل فرضی انجام شد.
محمد سهرابی، رابط پدافند غیر عامل دامپزشکی خراسان جنوبی در حاشیه این مانور گفت: فلسفه وجودی سازمان دامپزشکی به معنی ایمن سازی و داشتن دامهای سالم است.
وی ادامه داد: 50 درصد از بیماری های دام قابل انتقال به انسان است که وظیفه دامپزشکی را دو برابر می کند.
مسئول اجرایی این مانور با بیان اینکه اساس کار ما ایمن سازی است، افزود: پیشگیری از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان به عنوان یکی از بیماری‎های خطرناک و مشترک میان انسان و دام، مورد تأکید سازمان دامپزشکی است.
سهرابی یادآور شد: در هفته پدافند غیرعامل علاوه بر رزمایش پیشگیری از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان رژه خودرویی، نمایشگاه عکس، ارسال پیامک و برگزاری دوره‎های آموزشی برگزار شد.
سرپرست شبکه دامپزشکی بیرجند، نیز در این مانور گفت: قرنطینه ها در پیشگیری و جلوگیری از انتقال و گسترش بیماری‎ها و نیز در صادرات فرآورده های خام دامی اهمیت دارند.
فردین حسین زاده ادامه داد: صدور مجوز از طریق سیستم یکپارچه قرنطینه سازمان دامپزشکی صورت می‎گیرد، بنابراین ردیابی تمامی محموله‎ها از مبدأ تا مقصد امکان‎پذیراست.
وی افزود: در هنگام صدور مجوز بهداشتی حمل تمامی آزمایش‎ها و اقدامات بهداشتی لازم بر روی محموله‎های صادراتی انجام می‎شود.
حسین زاده گفت: در راستای اجرای ضوابط و مقررات بهداشتی و قرنطینه‎ای دامپزشکی، صدور گواهی بهداشتی حمل دام، طیور، آبزیان و فرآورده‎های خام دامی و طیور طی نظارت‎های کارشناسان شبکه و پس از تأیید سلامت، کیفیت و بهداشتی بودن محموله‎های فوق توسط واحد قرنطینه صادر می‎شود.
وی افزود: تمامی مجوزهای حمل بهداشتی توسط واحد قرنطینه و امنیت زیستی شبکه از طریق سیستم یکپارچه و آنلاین قرنطینه صادر می‎شود و قابل پیگیری و بررسی در هر زمان از شبانه‎روز است.
سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان بیرجند با اشاره به صدور بیش از یک ‎میلیون و 700 هزار قطعه جوجه یک روزه به کشور افغانستان از این شهرستان طی امسال تاکنون گفت: برای صادرات و حمل این تعداد جوجه یک ‎روزه 81 فقره گواهی بهداشتی حمل در سیستم یکپارچه قرنطینه سازمان دامپزشکی صادر شده است
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com