ردپای واسطه گران در افزایش قیمت گوشت

ردپای واسطه گران در افزایش قیمت گوشت
مدیر عامل اتحادیه مرکزی دامداران گفت: با کشتار دام زنده و تولید و عرصه گوشت قرمز در بازار شاهد فاصله زیاد قیمت این محصول از دامداری تا بازار مصرف هستیم.
علیرضا عزیز الهی مدیر عامل اتحادیه مرکزی دامداران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص نوسانات قیمت دام زنده اظهار داشت: در دوسال اخیر شاهد حداقل نوسان قیمت دام زنده در کشور بوده‌ایم به گونه‌ای که اکنون متوسط قیمت هر کیلوگرم دام زنده در کشور حدود 11 هزار تومان بوده است.
وی افزود: درواقع باکشتار دام زنده و تولید و عرضه گوشت قرمز در بازار شاهد هر فاصله زیاد قیمت این   محصول از دامداری تا بازار هستیم که عاملان وجود دلالان و واسطه گرانی است که با سود جویی قیمت این محصول را افزایش می‌دهند.
عزیزالهی با اشاره به صادرات دام زنده گفت: اغلب صادرات دام زنده گوسفند و بز است و باید گفت که مقداران زیاد نیست و از طرفی تا گذشته مقداری صادرات گوساله پرواری به عراق داشتیم که در حال حاضر با مشکلات ایجاد شده این صادرات توقف یافته است.
مدیر عامل اتحادیه مرکزی دامداران تصریح کرد: بنابراین زمانی که قیمت دام زنده در داخل کشور صرفه اقتصادی نداشته باشد برای صادرات برنامه ریزی می‌کنیم اما در حال حاضر که قیمت گوشت قرمز در داخل بالاست صادرات انجام نمی‌شود.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com