رتبه نخست گلستان در تولید مرغ

رتبه نخست گلستان در تولید مرغ
هادی حق شناس شامگاه شنبه در گفتگوی ویژه خبری اظهارکرد: در دهه فجر امسال سه هزار ۱۴۱ پروژه عمرانی، تولیدی، اقتصادی و اشتغالزایی با اعتبار پنج هزار و ۸۶۷ میلیارد تومان افتتاح، بهره برداری و یا کلنگ زنی شده و از قِبل آنها ۶ هزار و ۹۴۷ شغل ایجاد می شود.
وی با بیان اینکه این پروژه ها در سطح ۱۴ شهرستان گلستان توزیع شده است، گفت: علیرغم مشکلاتی همچون تحریم و کرونا حجم پروژه های عمرانی و اقتصادی گلستان نسبت به سال قبل دو برابر شده است.
حق شناس با اشاره به پروژه های بخش جهاد کشاورزی ادامه داد: در حالی که پیش از این دولت تنها مطالعات طرح زهکشی انجام شده بود، ۷۸ هزار هکتار از اراضی استان از سال ۹۲ تا به امروز زهکشی شده و رئیس جمهور هم قول تأمین اعتبار اجرای ۵۰ هزار هکتار دیگر را داده اند و تلاش می کنیم تا انتهای دولت تدبیر و امید بیش از نیمی از ۲۸۰ هزار هکتار اراضی استان را زهکشی کنیم.
استاندار گلستان گفت: از سال ۷۲ تا ۹۲، در سطح بیش از ۳۱۵ هزار هکتار اراضی طرح های آبخیزداری و آب خوان داری اجرایی شده و از سال ۹۲ تا به امروز بیش از ۳۳۵ هزار هکتار و نیمی از ۷۰۰ هزار هکتار اراضی باقیمانده با همکاری پیمانکاران در دست اجرا است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رتبه اول گلستان در تولید مرغ، افزود: ۲۶۰ هزار تن تولید مرغ داریم که این عدد تا پایان سال به ۳۰۰ هزار تن هم می رسد.
سد نرماب بهار ۱۴۰۰ به بهره برداری می رسد
حق شناس اظهارکرد: در حوزه آب تلاش داریم در بهار سال ۱۴۰۰ مخزن سد نرماب را به بهره‌برداری برسانیم و خوشبختانه سد آقدکش هم از پیشرفت ۳۵ درصدی برخوردار است.
وی اضافه کرد: کلنگ زنی ساخت سه هزار واحد مسکونی برای محرومان در سال گذشته با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه انجام شد که بخش عمده ای از آن امسال به بهره برداری می رسد.
استاندار گلستان در خصوص پروژه های محرومیت زدایی بیان کرد: گازرسانی به روستاهای مرزی مراوه تپه، ایجاد زیرساخت‌های دسترسی مخابراتی در دورترین نقاط استان، تقویت شبکه برق و بازسازی واحدهای آسیب دیده از حوادث مختلف بخشی از اقدامات است.
حق شناس گفت: گلستان یکی از استان‌هایی است که در تمام شهرستان های یا بیمارستان ایجاد شده و یا عملیات احداث بیمارستان در آن شهرستان در حال اجرا است.

بامداد رسپینا
احداث بندر در گلستان
وی عنوان کرد: توجه به زیرساخت های استان تاثیرات ماندگار خواهد داشت در حال حاضر مطالعات ایجاد بندر در گلستان توسط سازمان بنادر انجام شده و طی سال جاری یا سال آینده کلنگ زنی آن انجام خواهد شد.
حق شناس با بیان اینکه موقعیت بندر در گلستان قابل مقایسه با دیگر استان های شمالی نیست، توضیح داد: بی تردید ایجاد بندر هم همچون فرودگاه که موجب رونق تجارت استان شده تاثیرات بسزایی خواهد داشت.
استاندار گلستان تصریح کرد: همچنین تلاش می کنیم اکتشاف گاز در گمیشان هر چه زودتر به مرحله حفر چاه برسد.
حق شناس ادامه داد: در عین حال زیرساخت های سایت ۶ هزار هکتاری پرورش میگو در حال انجام است و طبق توافقات صورت گرفته با وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی مقرر گردیده تعاونی ها در قالب مزارع از تسهیلات کم بهره در راستای ایجاد اشتغال پایدار برای مردم منطقه بهره مند شوند.
وی تأکید کرد: علی‌رغم بیماری لکه سفید در مجتمع پرورش میگوی گمیشان سال گذشته ۴۰۰ تن برداشت میگو صورت گرفت و این بیماری در سال جاری به طور کامل از بین رفت و در حال حاضر ۸۲ مزرعه در حال فعالیت هستند.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com