رتبه نخست مازندران در تولید جوجه یک‌روزه گوشتی کشور

رتبه نخست مازندران در تولید جوجه یک‌روزه گوشتی کشور
مازندران دارای زنجیره کامل تولید گوشت مرغ در کشور است که از نظر کمی و کیفی رتبه نخست تولید جوجه یک‌روزه گوشتی کشور را با ۳۰ درصد کل تولید و تولید ۱۱ درصد گوشت مرغ کشور دارا است.
علیرضا عطایی‌نژاد گفت: شرایط آب و هوایی و اقلیمی مازندران برای فعالیت‌های کشاورزی از اهمیت خاصی برخوردار است و همواره مورد توجه سرمایه‌گذاران در این بخش قرار دارد.
وی افزود: در حال حاضر مازندران با دارا بودن تنها مرکز لاین ایران و خاورمیانه و همچنین واحدهای متعدد اجداد، مادر، گوشتی، جوجه‌کشی، کارخانه خوراک دام و کشتارگاه‌های صنعتی طیور، دارای زنجیره کامل تولید گوشت مرغ در کشور است که از نظر کمی و کیفی رتبه نخست تولید جوجه یک‌روزه گوشتی کشور را با ۳۰ درصد کل تولید و تولید ۱۱ درصد گوشت مرغ کشور دارا است.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی مازندران اظهار کرد: پنج ماهه نخست سال‌جاری، ۲۰۹ میلیون قطعه جوجه یک‌روزه گوشتی در کارخانه‌های جوجه‌کشی استان تولید شد که ۱۳۰ میلیون قطعه آن مربوط به مزارع مرغ مادر بوده است که ۵۱ میلیون قطعه آن در مازندران توزیع و در واحدهای مرغ گوشتی جوجه‌ریزی شده که تولید ۹۵ هزار تنی گوشت مرغ آماده پخت را به همراه داشته است.
عطایی‌نژاد در پایان اذعان کرد: تولید جوجه یک‌روزه مزارع مرغ مادر، تعداد جوجه‌ریزی در واحدهای مرغ گوشتی و تولید گوشت مرغ به ترتیب از رشد ۳٫۹ درصد، ۲۳٫۸ درصد و ۲۷٫۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته بوده است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com