رتبه سیزدهم تولید گوشت قرمز در کشور

رتبه سیزدهم تولید گوشت قرمز در کشور
استان چهارمحال و بختیاری با تولید سالیانه 30 هزار و 450 تن گوشت قرمز، برای چندمین سال متوالی رتبه سیزدهم کشور در این زمینه را کسب کرد.
معاون بهبود تولیدات دامی اداره کل جهادکشاورزی استان چهارمحال و بختیاری، از کسب رتبه 13 تولید گوشت قرمز برای چندمین سال متوالی در کشور خبر داد.
مهراب فرجی گفت: امسال 30 هزار و 450 تن گوشت قرمز معادل 3 درصد نیاز کشور در استان چهارمحال و بختیاری تولید شد که با این میزان به رتبه 13 تولید گوشت قرمز در کشور دست یافته ایم.
وی با اشاره به اینکه تاکنون ۱۷۶ پروانه بهره‌برداری پرورش گاو و گوساله و ۱۵۸ مجوز پرورش بز و گوسفند در استان چهارمحال و بختیاری صادر شده است، افزود: یک کشتارگاه صنعتی و 10 کشتارگاره نیمه صنعتی گاو و گوسفند هم در این استان فعال می باشد.
فرجی اظهار کرد: سالیانه 20 هزار تن گوشت سفید هم در استان چهارمحال و بختیاری تولید می شود و 3 کشتارگاه فعال طیور نیز در استان وجود دارد.
معاون بهبود تولیدات دامی اداره کل جهادکشاورزی استان چهارمحال و بختیاری همچنین با اشاره به فراوری و بسته بندی 10 درصد تولید ماهیان سردابی این استان، اضافه کرد: این عملیات شامل فریز کردن، انجماد، آماده طبخ، کنسرو و پودر ماهی می باشد که در 3 کارخانه فعال استان در قطب های صنعتی وردنجان، سامان 2 و فرخ شهر انجام می شود.
فرجی افزود: مجموع ظرفیت اسمی 3 کارخانه فعال بسته بندی و فراوری ماهی در چهارمحال و بختیاری، سالیانه 2 هزار تن می باشد اما در حال حاضر سالیانه یکهزار تن گوشت ماهی در این استان فراوری و بسته بندی می شود.
در حال حاضر، 749 واحد پرورش دام و طیور با ظرفیت 83 هزار و 425 رأس دام شامل گاو شیری، گوساله، بز و گوسفند و  195 واحد پرورش طیور با ظرفیت بیش از 4 میلیون قطعه طیور در سطح استان چهارمحال و بختیاری وجود دارد.
نزدیک به 10 درصد از مجموع تولیدات دام و طیور در سطح استان به تولید گوشت قرمز اختصاص دارد و بیشترین تولیدات به میزان 83 درصد به مواد لبنی تعلق دارد.
یک درصد تولید گوشت مرغ، 3 درصد مواد لبنی، نزدیک یک درصد عسل و 0.2 درصد تخم مرغ کشور در این استان تولید و روانه بازار می‌شود.
گوشت تولیدی استان چهارمحال و بختیاری شامل گوشت قرمز، سفید و ماهی، علاده بر مصرف داخلی استان به استان ها و حتی کشورهای هم جوار نیز صادر می شود.
همچنین در حال حاضر 412 واحد گاوداری پرورش گاوشیری صنعتی و بیش از 17 هزار رأس گاو شیری در استان چهارمحال و بختیاری وجود دارد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com