رتبه 12 جهان در تولید گوشت مرغ

رتبه 12 جهان در تولید گوشت مرغ

رییس سازمان دامپزشکی کشور گفت: ایران هم اکنون رتبه دوازدهم جهان در تولید گوشت مرغ و رتبه چهاردهم تولید جهانی تخم مرغ را به خود اختصاص داده است.
دکتر مجتبی نوروزی در مصاحبه با واحد مرکزی خبر، افزود:‌ 20 هزار واحد پرورشی نیمچه گوشتی با ظرفیت جوجه ریزی سالانه حدود یک میلیارد قطعه در کشور فعالیت می کند. وی رشد کمی تولید گوشت مرغ را در کشور در سال‌های گذشته چشمگیر خواند و اضافه کرد: تولید گوشت مرغ سال گذشته در کشور به بیش از یک میلیون و200 هزار تن رسید.
نوروزی گفت: صنعت طیور هم اکنون در تامین پروتئین مورد نیاز جهان جایگاه ویژه ای دارد بنابراین تامین نیازهای تغذیه ای افراد جامعه با نگرش ویژه به کمیت و کیفیت بهداشتی این محصول بستگی دارد.
وی اصلاح زیرساخت های کلان مدیریتی با برنامه ریزی های دقیق بهداشتی را برای ارتقای کمی و کیفی این صنعت الزامی خواند و گفت: مدیریت بیماری‌ها در واحدهای طیور نقش مهمی در افزایش بازدهی این صنعت ایفا می‌کند.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به اینکه بروز برخی بیماری‌های نوپدید و بازپدید نظیر آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان، صنعت طیور جهان را با چالش مواجه کرده است؛ گفت: برای مقابله با این چالش‌ها باید به دانش و فناوری های روز آزمایشگاهی مجهز شد.
وی افزود: سازمان دامپزشکی هم اکنون با بهره مندی از توان تخصصی و کارشناسی نیروی انسانی خود و دیگر نهادهای غیر دولتی، تجهیز آزمایشگاه‌های تخصصی تشخیص بیماری‌های طیور را در دستور کار خود قرار داده و به همین منظور شش آزمایشگاه استانی را راه اندازی کرده است.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com