ربات ها در نمایشگاه اسپیس

ربات ها در نمایشگاه اسپیس
نمایشگاه اسپیس نمایشگاهی است که هر ساله در ماه سپتامبر در فرانسه برگزار می شود. امسال حدود 150 هزار نفر از این نمایشگاه دیدن کردند.
امسال بخشی از این نمایشگاه به بحث در مورد موضوع ربات ها برای کشاورزان اختصاص داشت.
ربات ها در صنایع مختلفی وظایف انسان را به دست گرفته اند و به همین دلیل این روزها به موضوعی داغ تبدیل شده اند. یکی از مهم ترین مزایای ربات ها برای کشاورزان این است که می توانند بر خلاف انسان 24 ساعت و 7 روز هفته کار کنند.
ربات ها نیاز به زمان برای نوشیدن چای و استراحت ندارند. می توانند در موقعیت هایی که برای انسان بسیار خطرناک است به راحتی کار کنند و هزینه های آن ها بسیار ارزان و مقرون به صرفه است.
بعضی از کارهای مزرعه و کشاورزی تکراری و خسته کننده است و انسان به دلیل تکراری شدن کار آن را به درستی انجام نمی دهد. مثلا تمیز کردن و ضدعفونی کردن نیازمند پوشیدن لباس های محافظی است که ربات ها به آن نیاز ندارند. در این بخش به چند رباتی که در نمایشگاه اسپیس از آن ها رونمایی شد نگاهی می اندازیم:
شرکت Tibot Technologies که شرکت اصلی آن در شهر رن قرار دارد، در سال 2016 برای ربات خود به نام اسپاتنیک جایزه دریافت کرد. این ربات مرغ ها را جا به جا می کند و به آن ها یاد می دهد تا در لانه های مخصوص تخم گذاری تخم کنند. مزیت این ربات ها علاوه بر بهبود کارایی تخم گذاری کاهش زمانی است که مرغدارها باید در مرغداری صرف کنند.
این ربات در مرغ های گوشتی هم به این ترتیب عمل می کند که مرغ ها را به تحرک و فعالیت طبیعیشان ترغیب می کند و به این ترتیب باعث می شود تا مرغ ها وزن خوبی به دست آورند. قیمت ربات اسپاتنیک 7900 یورو است.
ربات دیگری که از آن در نمایشگاه اسپیس بازدید شد مربوط به شرکت Octopus Robots بود که این شرکت هم شرکتی فرانسوی است. کار این ربات هوا دادن به بستر مرغ ها و نظارت بر بستر است. این ربات قابل شارژ است و می تواند 24 ساعته و 7 روز هفته به طور منظم و بی وقفه کار کند. این ربات به طور مرتب دمای داخل مرغداری، رطوبت، میزان گاز co2، شدت صدا و نور را بررسی می کند. هوادهی منظم به بستر طیور موجب کاهش میزان آمونیاک در لانه ها می شود. قیمت این ربات 35 هزار تا 50 هزار یورو می باشد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com