راه‌اندازی اولین زنجیره تولید گوشت قرمز کشور در قم

راه‌اندازی اولین زنجیره تولید گوشت قرمز کشور در قم
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم با تأکید بر حذف دلالان و ثبات و پایداری در قیمت محصولات کشاورزی، از راه اندازی اولین زنجیره تولید گوشت قرمز کشور در استان قم خبر داد.
محمدرضا طلایی در دیدار با مرتضی رضایی رئیس موسسه تحقیقات علوم دامی کشور با تأکید بر حذف دلالان و ثبات و پایداری در قیمت محصولات کشاورزی گفت: در زمینه تولید گوشت قرمز به دنبال ایجاد زنجیره از تولید تا عرضه در استان قم هستیم.
وی با اشاره به ضرورت تشکیل زنجیره‌های تولیدی محصولات کشاورزی، اظهار داشت: با تکمیل و تشکیل زنجیره تولید دست واسطه‌ها قطع می‌شود و هزینه تولید برای کشاورزان کاهش می‌یابد و همچنین کشاورزان به صورت مستقیم می‌توانند محصولات خود را عرضه کنند.
وی با تأکید بر اینکه استان قم در تشکیل زنجیره تولید گوشت قرمز در کشور پیشرو است، افزود: دامداران در این زنجیره‌ها از مرحله پرورش دام تا مرحله ذبح و عرضه در بازار می‌توانند فعالیت کنند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم همچنین با تأکید بر تشکیل زنجیره تولید شیر در استان بیان داشت: در این زنجیره‌ها تمام مراحل تولید، فرآوری و عرضه شیر توسط دامداران انجام می‌شود و تلاش می‌کنیم برای کاهش هزینه‌های تولید و ثبات در قیمت شیر این زنجیره‌ها را در سطح استان قم ایجاد و گسترش دهیم.
طلایی تصریح کرد: تشکیل زنجیره‌های تولید محصولات کشاورزی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و با هدف ایجاد ارزش افزود و ثبات و پایداری در هزینه‌های تولید و اقتصادی کردن محصولات کشاورزی با توجه به هزینه‌های تولید و قطع کردن دست دلالان در استان قم به صورت جدی در حال پیگیری است.

۶۰ درصد دام استان قم پروار است

وی در بخش دیگری از سخنان خود به ویژگی‌های منحصر به فرد بخش کشاورزی استان اشاره کرد و گفت: ۶۰ درصد دام استان قم پروار است که در هیچ جای کشور چنین وضعیتی را مشاهده نمی‌کنید.
طلایی با اشاره به اینکه به دلیل قرار گرفتن استان در شاهراه مواصلاتی ۲۴ استان کشور، این استان تبدیل به مبادلات بازرگانی ایران شده، افزود: به عنوان مثال بیش از ۸۰ درصد علوفه مورد نیاز استان قم از بیرون استان تأمین می‌شود ولی هنوز قیمت جو در میدان استان قم تعیین می‌گردد.
وی اضافه کرد: در حال حاضر یک ظرفیت بسیار مناسبی در بخش دام و طیور در استان قم ایجاد شده ولی به دلیل محدودیت‌هایی که استان با آن روبرو است و روز به روز در حال افزایش است، اگر بخواهیم این ظرفیت را حفظ کنیم، باید تکنولوژی را به بخش تولید وارد کنیم.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم بیان داشت: اگر بخواهیم در بازار رقابتی امروز حضور داشته باشیم، باید هزینه تولید را پائین بیاوریم چرا که در این بازار برد با کسی است که بتواند ارزان‌تر تولید کند و محصول را با قیمت پائین تر در اختیار مصرف کننده قرار دهد.
طلایی با تأکید بر ظرفیت بسیار خوب مراکز خدمات در استان قم، خاطرنشان کرد: امروز در مراکز خدمات کشاورزی استان، به ازای هر ۴۰ بهره بردار یک کارشناس حضور دارد که این یک ظرفیت بسیار مناسب برای اجرای کارهای تحقیقاتی در بخش کشاورزی قم به شمار می‌رود.
وی تصریح کرد: معتقدم موسسه تحقیقات علوم دامی کشور اگر می‌خواهد در زمینه تحقیقات علمی خود یک دستاوردی داشته باشد، در استان قم به دلیل فراهم بودن امکانات و زیرساخت‌ها می‌تواند خیلی زودتر از سایر نقاط کشور به نتیجه برسد.
گفتنی است، دکتر مرتضی رضایی رئیس موسسه تحقیقات علوم دامی کشور نیز در این جلسه گفت: با همکاری سازمان جهاد کشاورزی استان قم، پروژه‌های تحقیقاتی خوبی را در بخش دام استان قم اجرا خواهیم کرد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com