راهی شدن زودهنگام مرغ ها به کشتارگاه دستاورد گرانی نهاده

راهی شدن زودهنگام مرغ ها به کشتارگاه دستاورد گرانی نهاده
نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران کشور گفت: گرانی نهاده ها موجب شده است که مرغداران مجبور شوند، مرغ ها را چند روزی زودتر به کشتارگاه بفرستند.
حبیب اسدالله‌نژاد در خصوص کمبود و گرانی مرغ در بازار گفت: از ماه‌های گذشته توسط کانون انجمن صنفی مرغداران کشور و سایر تشکل‌ها، برای تامین کامل نهاده‌های مورد نیاز مرغداران تاکید کردیم که وضعیت نهاده‌های مورد نیاز مرغداران خوب نیست و باید تامین نهاده ها به میزان کافی صورت گیرد.
وی افزود: اما در نهایت تامین نهاده‌ها به اندازه کافی صورت نگرفت و شاهد افزایش قیمت مرغ در کشور شدیم.
اسدالله‌نژاد ادامه داد: طبق آخرین مصوبه دولت قیمت سویا ۳۲۰۰ تعیین شد، این درحالیست که سویا در بازار ۱۶ هزار تومان شده است و قیمت مصوب ذرت ۱۸۵۰ توان بوده که در بازار به قیمت ۳۸۰۰ تومان به فروش می‌رسد و چون نهاده‌ها با قیمت مصوب در بازار نبود مرغدران ناچار به خرید نهاده از بازار شدند و این امر هزینه تولید مرغ را افزایش داد.
وی تصریح کرد: دولت در انجام تکلیف خود برای تامین نهاده‌های مرغداران به قیمت مصوب فقط ۵۰ درصد از نهاده مورد نیاز مرغداران را تامین کرد.

البرز گستر دارو

اسدالله نژاد اظهار کرد: در تعریف سامانه بازاریاب برای نهاده‌های مرغداری میزان مورد نیاز را  ۴ کیلوگرم تعیین کردند این در حالیست که ۴ و نیم کیلوگرم نهاده نیاز مرغداران بود.
وی تصریح کرد: عملا سهیمه مرغداران به میزان ۵۵ درصد تامین شد و با تاخیر زیاد به دست مرغدارن رسید و زمانی که به دست مرغداران رسید، دوره پرورش مرغ تمام شده بود و این امر انگیزه مرغداران را برای تولید از بین برد.
نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران کشور خاطرنشان کرد: این کاهش انگیزه موجب شد که جوجه‌ریزی کاهش یابد و همچنین سن کشتار مرغ ‌از ۴۸ روز به ۴۳ روز برسد و این امر منجر به کاهش وزن هر مرغ به میزان ۳۵۰ گرم شد.
وی گفت: همچنین کاهش سن کشتار مرغ منجر شد که خروجی کشتار مرغ از متوسط۲۸۰۰ کیلوگرم به ۲۴۰۰ کیلوگرم برسد.
اسدالله نژاد ادامه داد: افزایش قیمت مرغ دو بخش دارد که یک بخش به دلیل افزایش قیمت تمام شده تولید مرغ است و بخش دیگر حباب است.
وی اضافه کرد: اگر سیاست دستوری این باشد که مرغداران مرغ را به قیمت مصوب بفروشند در غیر اینصورت از تامین نهاده خودداری خواهد شد، منجر به بستن درب واحدهای مرغداری و تعطیلی تولید می شود.
نایب کانون انجمن صنفی مرغداران کشور گفت: در حال حاضر با کمبود نسبی مرغ در بازار مواجه هستیم و این کمبود زمانی رفع خواهد شد، که نهاده‌ها با قیمت مصوب و میزان کافی در اختیار مرغداران قرار بگیرد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com