راه اندازی مجدد محوطه ضدعفونی و گندزدایی دامپزشکی در مرز بازرگان

راه اندازی مجدد محوطه ضدعفونی و گندزدایی دامپزشکی در مرز بازرگان
رییس شبکه دامپزشکی ماکو گفت: محوطه ضدعفونی و گندزدایی این نهاد در راستای جلوگیری از ورود بیماری کرونا از طریق کامیون‌ها و خودروهای ورودی در مرز بازرگان راه‌اندازی شده‌است.
فاطمه آیرم  اظهار داشت: این محوطه بر پایه ازون بوده و مه‌پاش‌هایی که نصب شده‌اند، بیشترین تاثیر را بر روی عوامل ویروسی دارد و از طریق اکسیدکنندگی باعث از بین رفتن انواع ویروس‌ها و باکتری‌ها می‌شود.
وی با بیان اینکه اساس کار برای جرم‌زدایی کامیون‌های حامل فرآورده است، افزود: در صورت رویت مورد مشکوک می‌توانیم همه کامیونها و خودروهای سواری را جرم‌زدایی کنیم.
وی گفت: این محوطه در منطقه خاورمیانه در نوع خود بی نظیر است و نقش بسیار مهمی در کنترل بیماری‌ها دارد.
آیرم ادامه داد: در طول شبانه‌روز این داگت ۳۰۰ کامیون و خودرو سواری را جرم‌زدایی می‌کند  و در صورت افزایش تردد کامیونی می‌توانیم با افزایش نازل‌ها و پمپاژهای این داکت، این تعداد را به ۵۰۰ دستگاه افزایش دهیم.
گمرک بازرگان و شهرستان ماکو در مجاورت مرز ایران با کشورهای ترکیه و جمهوری‌آذربایجان قرار دارد؛ مرزهای جمهوری اسلامی در این منطقه و با این کشورها به ترتیب ۱۳۰ و ۱۴۰ کیلومتر است.
این گمرک در سال ۱۳۰۵ شمسی تاسیس شد و تنها مرز بین‌المللی بین ۲ کشور ایران و ترکیه به شمار می‌رود که به صورت ۲۴ ساعته در حال فعالیت است.
عملیات احداث این داگت ها از سال ۸۶ درمرز بازرگان آغاز و دریک مرحله سال ۹۳به بهره برداری رسیده بود و این داگت  در مساحت ۲۴۰ مترمربع و یکی در مسیر عبور وسایل نقلیه سنگین ترانزیتی و دیگری در مسیر عبور ماشینهای سواری و مسافری در پایانه مرزی بازرگان قرار گرفته است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com