راه اندازی سه کشتارگاه صنعتی در فارس

راه اندازی سه کشتارگاه صنعتی در فارس
مدیرکل دامپزشکی استان فارس گفت: هم اکنون سه کشتارگاه صنعتی در فارس استعلامها و مجوزهای لازم را کسب کرده اند و به زودی سه کشتار گاه در شهرهای لار، نی ریز و شیراز راه انداری می شود.
دکتر قاسم رضائیان زاده ظهر یکشنبه در دیدار مسئولان دامپزشکی فارس با استاندار اظهار داشت: دامپزشکی  فارس در راستای رسالت خود که تامین سلامت دام و صنعت دام است اقدامات مهمی را در زمینه بهداشت فراوردهای دامی انجام داده که واکسیناسیون دامها، جلوگیری از جنون گاوی، تب برفکی، شناسایی کانونهای بیماریهای دامی از جمله این اقدامات است.
وی تصریح کرد: مجهز شدن به سیستم GIS از سالها قبل در کشور آغاز شده که استان فارس در بحث طیور به طور کامل از این سیستم استفاده می کند و فعالیتهای انجام شده در مرغداریها بدین وسیله به طور کامل رصد می شود.
مدیر کل دامپزشکی استان فارس ادامه داد: این سیستم در استان فارس در بحث قرنطینه نیز مورد استفاده قرار می گیرد به گونه ای که تمام فرآورده هایی که به استان وارد یا خارج می شوند در سایت قرنطینه مورد بررسی قرار می گیرند.
رضائیان زاده تاکید کرد: حذف موانع بازدارنده بهداشت از جمله زمینه های اصلی در پیشرفت در حوزه دامپزشکی است که در این راستا با همکاری جهاد کشاورزی ساماندهی صنعت طیور و بهداشت دام در فارس آغاز شده است.
برخورد با کشتارگاه های غیرمجاز
وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: برخورد با کشتارگاه های غیرمجاز به صورت جدی با همکاری فرمانداری در دستور کار قرار گرفته و در همین راستا مشکلات موجود در بیدزرد و دروازه کازرون به طور کامل بررسی شده است.
مدیر کل دامپزشکی استان فارس عنوان کرد: در صورت همکاری شهرداری و دستگاه قضایی به طور مناسب با متخلفان در زمینه کشتارهای غیرمجاز در  دروازه کازرون و بید زرد برخورد می شود.
وی ادامه داد: در حال حاضر در حوزه بیدزرد 32 پرونده تخلف در زمنیه کشتار غیرمجاز به دستگاه قضایی ارجاع شده است.
رضائیان زاده گفت: در مصوبات سفر هیئت دولت به استان فارس مقرر شد آزمایشگاه" LEVEL2 " در استان فارس ایجاد شود که در این راستان زمینی در شهرک شهید بهشتی برای این موضوع اختصاص یافته اما اعتبارات آن هنوز پرداخت نشده است.
در این جلسه رئیس دانشکده دامپزشکی دانشگاه شیراز، رئیس نظام دامپزشکی استان فارس و  مدیر عالمل مجموعه سرم سازی رازی مشکلات موجود در این حوزه را با استاندار مطرح کردند.
 
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com