راه اندازی بزرگترین کشتارگاه صنعتی طیور استان مرکزی

راه اندازی بزرگترین کشتارگاه صنعتی طیور استان مرکزی

بزرگترین کشتارگاه صنعتی طیور استان مرکزی با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان دامپزشکی کشوروبرخی مسوولان محلی در ساوه راه اندازی شد.
به گزارش ایرنا، این کشتارگاه در مساحت 21 هزار مترمربع و با سرمایه ـ گذاری 25 میلیارد ریال توسط بخش خصوصی تاسیس شد که برای 700 نفر اشتغال مستقیم ایجاد کرده است.
این کشتارگاه قادر به کشتار چهار هزار قطعه مرغ در ساعت، انجماد سریع با ظرفیت 50 تن در شیفت کاری هر روز و مجهز به سردخانه با ظرفیت 650 تن نگهداری مرغ منجمد است.
رییس سازمان دامپزشکی کشور در این مراسم که عصر دوشنبه برگزار شد، گفت: هم اکنون، سالانه بیش از 100 میلیون تن انواع محصولات کشاورزی زراعی، باغی، دامی، آبزی و طیور در کشور تولید می شود.
"مجتبی نوروزی" افزود: این در حالی است که این میزان قبل از انقلاب 25 میلیون تن بود که با گذشت 30 سال از انقلاب اسلامی شاهد جهش چهار برابری آن بوده ایم.
وی، این پیشرفت و توسعه را مرهون تلاش دولتمردان، همکاری مردم و مسوولان دستگاههای اجرایی با یکدیگر عنوان کرد.
وی اظهار داشت: راه اندازی این کشتارگاه حاصل اجرای طرحهای کوچک و زودبازده اقتصادی از سوی دولت نهم است که محقق شد.
نوروزی، با اشاره به اینکه قبل از انقلاب تنها دو کشتارگاه صنعتی طیور در کشور فعال بود، بیان کرد: هم اکنون 187 واحد کشتارگاه صنعتی طیور و 24 هزار واحد مرغداری گوشتی، تخم گذار و مادر در سطح کشور فعال است.
وی، با اشاره به اینکه سالانه یک و نیم میلیون تن گوشت مرغ در کشور تولید می شود، گفت: این میزان، با تولید مرغ گوشتی 13 کشور خاورمیانه برابری می کند.
معاون وزیر جهاد کشاورزی، افزود: هم اکنون 40 واحد کشتارگاه صنعتی دام و 750 واحد کشتارگاه سنتی دام در کشور فعالیت می کنند که طی برنامه ریزی های صورت گرفته 350 واحد آنان در سال آینده به صنعتی ارتقا می یابند و مابقی نیز تعطیل یا نیمه صنعتی می شوند.

 
کلمات کلیدی کشتارگاه
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com