راندمان تبدیل مرغ در مازندران ۱.۹ است

راندمان تبدیل مرغ در مازندران ۱.۹ است
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران، راندمان تبدیل دان به مرغ در این استان را ۱.۹ اعلام کرد و گفت: این راندمان در کشور، ۲.۲ است.
دلاور حیدرپور در آیین تودیع و معارفه مدیران جدید و قدیم اداره کل دامپزشکی این استان، اظهار داشت: توقع ما از مدیران ادارات شهرستان این است که باید اشراف کامل به مسایل داشته باشند و نشود که خبری از حوزه فعالیت آنها را از زبان سایر دستگاه‌ها بشنویم.
وی با بیان اینکه بیماری مرز نمی‌شناسد و از قبل هم خبر نمی‌کند، از همکاران خود در بخش حفظ و نباتات اداره کل جهاد کشاورزی و همکاران خود در دامپزشکی مازندران خواست تا فعالیت‌های خود را با جدیت و حساسیت بیشتری دنبال کنند و منتظر بخشنامه‌ها نباشند.
حیدرپور با اشاره به نبود قرنطینه مجهز در استان، این موضوع را لطمه بزرگی به زیربخش دام عنوان کرد و گفت: اکنون باید آمادگی برای مقابله با بیماری‌هایی چون تب برفکی و تب سه‌روزه را داشته باشیم، ضمن آنکه اطلاع‌رسانی کنیم تا کمترین خسارت را داشته باشیم.
وی با بیان اینکه حذف دام‌های آلوده، متضمن هزینه‌های بالا بین پنج تا ده میلیون تومان است، اذعان کرد: دامپزشکی یک سازمان تخصصی است، برای سلامت دام و طیور که سلامت مردم است تلاش می‌کند و کوچک‌ترین اشتباهی سبب  تحمیل شدن هزینه‌های گزاف می‌شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران گفت: راندمان تبدیل دان به مرغ در کشور 2.2 است، که این میزان در مازندران 1.9 کیلو است.
وی این میزان را کافی ندانست و افزود: توقع ما این است که با همت والای تولیدکنندگان و حمایت‌های دولتی، ظرفیت موجود را به 1.6 برسانیم.
به گزارش فارس، منظور از 1.9 این است که به ازای تولید هر یک کیلو گوشت مرغ، یک کیلو و 900 گرم دان مصرف می‌شود.
معدوم‌سازی ۱۴۵ دام آلوده در مازندران
مدیرکل سابق دامپزشکی ازندران گفت: سال گذشته ۱۴۵ دام مشکوک به بیماری در این استان، معدوم شدند که غرامت آنها ۷۰۰ میلیون تومان بود.
مجید مختاری اظهار داشت: اعتبار هزینه‌ای سال 93 دامپزشکی مازندران با 10 میلیارد تومان به جمع‌بندی رسید که 8.7 میلیارد تومان آن نهایی شد و قرار شد مابقی این مبلغ، بعد از تخصیص کسریِ 42 میلیارد تومانی همه دستگاه‌های اجرایی استان، تامین شود.
وی با انتقاد از وضعیت اعتبارات تملک و دارایی استان مازندران نسبت به سایر استان‌ها، بیان کرد: از نظر رقم اعتبارات در ردیف 19 کشور قرار داریم اما از نظر تخصیص اعتبارات در رده‌های 22 تا 24 قرار داریم و این در حالی است که به عنوان مثال، با دو هزار و 350 واحد مرغداری گوشتی و یک‌صد میلیون جوجه‌ریزی در سال، رتبه نخست را در کشور داریم.
مختاری تکمیل و راه‌اندازی مرکز تشخیص و بررسی بیماری‌های طیور کشور در روستای «دوک» شهرستان سیمرغ را یکی از مهم‌ترین امتیازات بخش سلامت استان مازندران دانست و گفت: هزینه نگهداری این مرکز، سالانه حدود 800 میلیون تومان، و نیازمند مسئولان است.
وی احداث ساختمان دامپزشکی برای ادارات ساری، جویبار، نکا، گلوگاه، و سیمرغ را از جمله فعالیت‌های اداره کل دامپزشکی مازندران عنوان کرد و افزود: در شهرستان‌های میاندرود و عباس‌آباد، اداره نداریم.
مختاری با اشاره به معدوم‌سازی 145 دام مشکوک به بیماری در سال گذشته، اذعان کرد: غرامت این دام‌ها 700 میلیون تومان است که 270 میلیون تومان توسط سازمان دامپزشکی واریز شد، حدود 300 میلیون تومان از اعتبارات استانی تامین کردیم، اما هنوز حدود 300 میلیون تومان دیگر بابت بدهی 22 راس دام، مانده است.
وی در پایان، گفت: سالانه 49 هزار تن ماهی گرم‌آبی و 19 هزار تن ماهی سرد‌آبی در مازندران تولید می‌شود که به ترتیب در رتبه‌های اول و دوم کشوری قرار داریم.‌‌

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com