رئیس جمهوری فرانسه: هزینه تولید کشاورزان بهبود می یابد

رئیس جمهوری فرانسه: هزینه تولید کشاورزان بهبود می یابد
رئیس جمهوری فرانسه، امانوئل ماکرون به تازگی خواستار تغییرات در زنجیره غذایی فرانسه شد به طوری که در این مسیر اطمینان حاصل می شود که هزینه کشاورزان، که توسط حاشیه ها و قیمت خرده فروشی ها تحت تاثیر قرار گرفته، به طور عادلانه پرداخت می شود.
ماکرون گفت: "قرار است از نوع جدیدی قرارداد که براساس هزینه های تولید کشاورزان است، حمایت شود، البته در این مسیر به سازمان های تولید کننده قوی تر و تغییر در قوانین نیاز است."
این طرح بخشی از برنامه از مزرعه تا سفره بود که ماکرون در طول مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری وعده داد.
در سال گذشته یک سوم کشاورزان کمتر از ۳۵۰ یورو در ماه دریافت می کردند به طوری که به گفته انجمن کمک های متقابل کشاورزی (Agricultural Mutual Assistance Association (MSA) ، از یک سوم حداقل دستمزد خالص برخوردار بودند.
ماکرون حمایت خود را از ایجاد قرارداد کشاورزان با بخش فرآوری مواد غذایی و خرده فروشان، اعلام کرد. به طوری که این امر موجب افزایش بیشتر ارزش افزوده در طول زنجیره می شود.
وی به کشاورزان و بازیکنان صنایع غذایی در بازار مواد غذایی Rungis در نزدیکی پاریس گفت: "ما باید کاری انجام دهیم که کشاورزان به یارانه ها تکیه نکنند و در این مسیر باید اطمینان حاصل شود که هزینه های عادلانه برای کار آن ها پرداخت می شود."
در حال حاضر قیمت ها ی خریداران به گونه ای است که ، بسیاری از کشاورزان قادر به پرداخت هزینه های خود نیستند.
این در حالی است که که با بالا بردن مینیمم قیمت ها ی خرده فروشی های فرانسوی، می توان به هزینه کشاورزان و بخش های پایین تر زنجیره تامین کمک کرد.
دفتر رئیس جمهوری فرانسه، روز سه شنبه اعلام کرد که تا پایان سال، تصمیم خود را در مورد پیشنهادات خرده فروشان به تاخیر انداخته است، زیرا او قصد دارد تضمین کند که وعده خود را برای افزایش درآمد مزرعه و کیفیت مواد غذایی با حداقل تورم خرده فروشی (۱) برآورده می کند.
همچنین از شرکت ها و نمایندگان صنایع، اتحادیه ها، سازمان های غیر دولتی و مقامات، در کنوانسیون مواد غذایی خواسته شد تا درباره موضوعات مربوط به کیفیت غذایی به درآمد و استراتژی صادرات بحث و گفتگو کنند.
همچنین قرار است فاز دوم، هفته آینده با بحث هایی پیرامون غذای سالم، ایمن و پایدار آغاز و تا پایان سال، ادامه یابد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com