ذرت‌ها در شرایط سخت باقی می‌مانند

ذرت‌ها در شرایط سخت باقی می‌مانند
نتایج مطالعات محققان دانشگاه میشیگان آمریکا، حاکی از این است که در طی روند تغییرات دما و رطوبت در کره زمین، پرورش ذرت به آب بیشتری نیاز ندارد. درواقع نتایج این پژوهش‌ها این نوید را به ساکنین کره زمین می‌دهد که چنانچه همانند 50 سال گذشته شاهد تغییر و تحول در میزان دما و رطوبت کره زمین باشیم، ذرت‌ها نه‌تنها زنده می‌مانند بلکه به رشد خود نیز ادامه خواهند داد.

 یکسانی تعادل انرژی

برونو باسو، استاد برجسته دانشگاه میشیگان و مدیر این پروژه تحقیقاتی به همراه جو ریچی همکار و دستیار خود، این مسئله را که ذرت چه میزان انرژی از خورشید می گیرد و چگونه بخار شدن باعث از دست رفتن دانه آن می شود را برآورد کرده اند. درواقع این پژوهشگران از تعادل انرژی برای تخمین میزان آب بخار شده در سال 2017 استفاده کردند که با رقم 542 بوشل در هر هکتار رکوردی جهانی به‌حساب می‌آید. این محققان دریافتند که به جهت یکسانی تعادل انرژی از دست دادن آب و بخار شدن آن در ذرت درست به‌اندازه محصولات کم کاشت تر بوده است.

برای تولید آینده هیچ مانعی وجود ندارد

در پی بهبود کارهای پیوند گیاه و کشاورزی، در طی 40 سال گذشته تولید ذرت در آمریکا، تقریباً دو بوشل در هر هکتار افزایش‌یافته است. به گفته برونو باسو اطلاعات برگرفته از سازمان ذرت کاران ملی آمریکا نشان می‌دهد که پتانسیل ادامه کاشت بیشتر در آینده وجود دارد و یافته‌های اخیر در این حوزه نشان می‌دهند که روند تغییرات آب‌وهوا در 50 سال آینده مانعی برای تولید ذرت نیست.
 
کلمات کلیدی تولید ذرت ذرت آمریکا
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com