ذرتهای آلوده در مبدا تاییدیه سلامت داشته‌اند

ذرتهای آلوده در مبدا تاییدیه سلامت داشته‌اند
رئیس کل گمرک با بیان اینکه بر اساس گفته صاحبان کالا، ذرتهای الوده در مبدا تائیده سلامت داشته‌اند، گفت: ذرتهای آلوده دپو شده در بندر امام خمینی وارد کشور نمی‌شود.
مهدی میراشرفی با تاکید براینکه ذرت‌های آلوده(دپو شده در بندر امام خمینی) به هیچ وجه وارد کشور نمی‌شود، گفت: برای اینکه خیال مردم راحت باشد ما قرار گذاشته‌ایم هر کشوری که این محموله ذرت را با عنوان غذای دام پذیرفت در لحظه ورود محموله به بنادر آن کشور کنسولگری یا سفارت ایران تائیدیه ورود و تخلیه در آن کشور را برای گمرک کل ایران ارسال کند.
 میر اشرفی افزود: آنطور که ما از صاحبان محموله پرس و جو کردیم در زمان بارگیری محموله ذرت از مبداء، این ذرت‌ها تائیدیه سلامت داشته اند، اما متاسفانه در طی مسیر کم کم آلوده شده اند.
رئیس کل گمرک گفت: ما موظف بودیم تا در زمان ترخیص ذرت ها، دوباره از چندین دستگاه تائیدیه سلامت این محموله را بگیریم که همه آن دستگاه‌ها اعلام کردند بر اساس استاندارد‌های ایران این ذرت ها، آلوده هستند به همین دلیل محموله جمع آوری و جلوی ترانزیت داخلی و یا خارجی آن از طریق مرز‌های زمینی گرفته شد.
میر اشرفی ادامه داد: تنها راه حل برای محموله ذرت آلوده، انتقال آن‌ها از طریق دریا به کشور‌هایی است که این سطح از آلودگی برای مصارف دامی را قبول می‌کنند.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com