ذخیره استراتژیک در بخش گوشت قرمز، سفید و سایر نهاده‌ها کافی است

ذخیره استراتژیک در بخش گوشت قرمز، سفید و سایر نهاده‌ها کافی است
در حال حاضر ذخایر استراتژیک این شرکت در بخش گوشت سفید و قرمز و نهاده‌های مورد نیاز بخش دام به اندازه‌ای بالا است که پیش‌بینی می‌شود برای ایام عید نوروز نیز مشکلی وجود نداشته باشد.
مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام از آمادگی کامل این شرکت برای خرید تضمینی ذرت در کل کشور و همکاری برای خرید ذرت در خوزستان خبر داد و گفت: از زمان آغاز خرید تاکنون حدود 100 هزار تن ذرت خریداری شده است و عملیات خشک شدن و انبار کردن آن نیز انجام شده که مبلغ آن به‌زودی پرداخت خواهد شد.
علیرضا ولی افزود: ذرت خوزستان قرار است با قیمت تضمینی خرید شود و همکاری شرکت پشتیبانی و تعاونی روستایی کشور در این بخش به‌طور قطع انجام خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: ذخیره استراتژیک شرکت در بخش گوشت قرمز، سفید و سایر نهاده‌ها به اندازه کافی است، به‌گونه‌ای که پیش‌بینی می‌شود برای ایام عید نوروز نیز مشکلی وجود نداشته باشد.
مردم نباید شوک قیمتی محصولات اساسی را احساس کنند
مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام ادامه داد: مردم نباید دغدغه‌ای در زمان شوک قیمتی محصولات پروتئینی و سایر مواد غذایی خود داشته باشند؛ بنابراین ذخایر استراتژیک این شرکت در این بخش، کمک‌حال مردم خواهد بود.
ولی تصریح کرد: در بخش تأمین نهاده‌های مورد نیاز بخش دام و طیور تلاش می‌کنیم که در ابتدا از تولیدات داخل و در صورت نیاز از طریق واردات از کشورهایی که تولید باکیفیتی دارند، خرید کنیم.
وی یادآور شد: بیشتر خریدها در بخش نهاده‌های مورد نیاز دام و طیور در کشور از کشورهای اروپایی انجام خواهد شد.
ولی از سیاست‌های جدید شرکت در آغاز دوران مدیریتش خبر داد و تأکید کرد: مشارکت بخش خصوصی در زمینه تأمین ذخایر استراتژیک و عرضه کالاهای اساسی و نهاده‌های کشاورزی از این پس پررنگ‌تر خواهد شد.
وی در پایان اظهار داشت: در حال حاضر مشارکت بخش خصوصی در تأمین کالاهای استراتژیک و اساسی بسیار ناچیز است، اما تلاش می‌کنیم که این مشارکت افزایش یابد و شرکت پشتیبانی امور دام تنها نقش حاکمیتی داشته باشد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com