ذبح روزانه 200 راس دام در کشتارگاه بروجرد

ذبح روزانه 200 راس دام در کشتارگاه بروجرد

وی با اشاره به اینکه قرار است، نگهداری گوشت در این پیش‌سردکن به صورت مرحله‎ای انجام شود، عنوان کرد: در فاز اول کشتار دام‎های سبک و سپس دام‎های سنگین در این سردخانه نگهداری می‏‌شوند.
این مسئول با اشاره به اینکه در گذشته کشتار تنها در یک مرحله و پیش از ظهر انجام می‎شده است، اضافه کرد: در حال حاضر کشتار دام در دو مرحله صبح و عصر در این کشتارگاه صورت می‎گیرد.
قنبری این اقدام را در جلوگیری از هرج و مرج در کشتارگاه موثر دانست و تاکید کرد: سیستم لاشه‌سوز این کشتارگاه نیز کار امحاء لاشه‏‌های کشتار شده‏ای را که مورد تایید بهداشتی قرار نگیرند، انجام داده و خاکستر آنها نیز به وسیله خودروهای حمل ضایعات به معدن زباله فرستاده و در این مکان دفع می‏‌شوند.
وی با اشاره به وجود بخش قرنطینه در کشتارگاه بروجرد، تاکید کرد: دام‎ها پیش از کشتار در این مکان به مدت 12 ساعت نگهداری می‏‌شوند و چنانچه پس از گذشت این مدت سلامت دام مورد تایید قرار گیرد، دام به منظور کشتار به بخش دیگری انتقال می‌‏یابد.
مدیرعامل کشتارگاه بروجرد افزود: در شرایط ویژه و برخی ایام سال که مصرف گوشت افزایش می‌‏یابد، کشتار روزانه دام سبک به 400 راس افزایش می‏‌یابد.
قنبری شرایط بهداشتی، جایگاه و نظافت کشتارگاه بروجرد را در مقایسه با برخی شهرستان‏‌های دیگر استان مطلوب ارزیابی و خاطرنشان کرد: در صورت تبدیل این کشتارگاه نیمه صنعتی به کشتارگاه صنعتی بسیاری از مشکلات این حوزه برطرف می‏‌شود که این کار مستلزم بودجه یک میلیارد تومانی است.
وی افزود: ظرفیت کشتارگاه فعلی به گونه‏‌ای است که تا چندین سال‏ با وجود گسترش این شهرستان نیاز به وجود کشتارگاه دیگری احساس نمی‎شود.
مدیرعامل کشتارگاه بروجرد اساسی‏‌ترین معضل موجود را کمبود آب دانست و تصریح کرد: با توجه به پائین آمدن سطح آب چاه‏‌های موجود نیاز به حفر چاه عمیق در منطقه احساس می‏‌شود و این معضل در فصل تابستان و به واسطه افزایش میزان برداشت از چاه‎های منطقه کشتارگاه را با معضل کم آبی مواجه می‏‌کند.
قنبری افزود: در صورتی که شرکت آب و فاضلاب شهرستان با حفر چاه 100 متری برای این بخش موافقت کند، معضل کم آبی این بخش رفع می‏‌شود.
وی با اشاره به اینکه مقدمات گازرسانی به کشتارگاه بروجرد انجام شده است، گفت: انجام این کار به اعتبار 20 میلیون تومانی نیاز دارد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com