دولت چه زمانی از ذخایر نهاده ها استفاده می کند؟

دولت چه زمانی از ذخایر نهاده ها استفاده می کند؟
ناصر نبی پور رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران  درباره آخرین تحولات بازار تخم مرغ اظهار کرد: هم اکنون قیمت هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری ۱۱ هزار تا ۱۱ هزار و ۲۰۰ تومان معادل شانه‌ای ۲۲ هزار تا ۲۳ هزار تومان است.
وی قیمت تمام شده هر کیلو تخم مرغ را بالای ۱۳ هزار و ۸۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: با تامین نهاده‌های دامی با نرخ مصوب، مرغداران در فروش هر کیلو تخم مرغ حداقل ۲ هزار و ۸۰۰ تومان زیان می‌کنند.
نبی پور با اشاره به اینکه نهاده دامی در بازار وجود ندارد، بیان کرد: در حال حاضر کنجاله سویا با نرخ بالای ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان و ذرت ۳ هزار تومان در بازار نیست.
عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی ادامه داد: با توجه به افزایش شدید و کمبود نهاده دامی، امروز جلسه‌ای با مسئولان ستاد تنظیم بازار داریم چرا که ادامه این روند منجر به حذف مرغ‌ها از چرخه تولید خواهد شد.
به گفته وی، مسئولان پشتیبانی امور دام اذعان می‌کنند که ذخایر نهاده‌های دامی استراتژیک است، درحالیکه وضع از شرایط فعلی بدتر نیست که مرغداران به شدت گرفتار هستند.
رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی در پایان با اشاره به اینکه کمبود تخم مرغ خود را در بازار نشان می‌دهد، تصریح کرد: با توجه به کمبود کنجاله سویا، شاهد افت وزن و تولید تخم مرغ هستیم، اما مقدار آن مشخص نیست.
با تمام این تفاسیر شرایط و مشکلی که هم اکنون در بازار تخم مرغ حاکم است به دخالت‌های دولت در قیمت گذاری و تنظیم بازار بازمی گردد و در صورتی که قیمت گذاری محصولات با وضعیت عرضه و تقاضا تعیین شود و دولت فقط در بخش نظارت بر بازار ورود کند، قطعا با شرایط مطلوب تری مواجه خواهیم شد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com