دولت واردات تخم مرغ را متوقف کند

دولت واردات تخم مرغ را متوقف کند
رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران، از کاهش قیمت تخم مرغ به زیر نرخ تمام‌شده خبر داد و گفت: دولت باید جلوی واردات را گرفته و اجازه صادرات آن را بدهد.
ناصر نبی‌پور  از کاهش چشمگیر قیمت تخم‌مرغ خبر داد و گفت: قیمت این کالا به زیر نرخ تمام‌شده رسیده و هم اکنون میانگین قیمت هر کیلو گرم تخم مرغ درب مرغداری، بین ۶۴۰۰ تا ۶۵۰۰ تومان است؛ این در حالی است که قیمت تمام شده هر کیلوگرم تخم مرغ، حداقل ۷۲۰۰ تومان است.
رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغداران استان تهران، با بیان اینکه نرخ تخم مرغ نسبت به ۱۰ روز گذشته، حدود هزار تومان کاهش یافته است، گفت: قیمت این کالا نسبت به یک ماه و نیم گذشته، حدود ۲۵۰۰ تومان ارزان شده است.
وی افزایش تولید و واردات تخم مرغ به کشور را از جمله دلایل این افت قیمت اعلام کرد و یادآور شد: هنوز جلوی واردات این کالا به کشور گرفته نشده؛ ضمن اینکه دولت اجازه صادرات نمی دهد.
نبی پور درباره اینکه آیا دلیل عدم صادرات تخم مرغ، مسائل بهداشتی است یا اینکه دولت خود اجازه این کار را نمی دهد، خاطرنشان کرد: ما در مسائل بهداشتی مشکلی نداریم و دولت خود چنین اجازه ای نمی دهد؛ در حالی که ما با مازاد محصول مواجه هستیم و باید اجازه صادرات بدهند؛ ضمن اینکه در شرایط فعلی واردات توجیهی ندارد و باید متوقف شود.
رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغداران استان تهران اضافه کرد: تعداد مرغ های پیر در کشتارگاهها رو به افزایش است و باید مسئولان اجازه دهند این مرغ‌ها به کشتارگاه بروند.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com