دولت مرغ‌های مازاد را از بازار جمع‌آوری می‌کند

دولت مرغ‌های مازاد را از بازار جمع‌آوری می‌کند
معاون بازرگانی داخلی شرکت پشتیبانی امور دام گفت: زمانی‌که عرضه مرغ به بازار برای تولیدکننده مقرون به صرفه نباشد، شرکت پشتیبانی اقدام به جمع‌آوری مازاد محصول خواهد کرد.
 عباس والوزی با اشاره به کاهش قیمت مرغ در بازار اظهارداشت: کاهش مصرف و کاهش تقاضا بر روی این موضوع تاثیرگذار است، ما بعد از ایام عید با کاهش مصرف مرغ مواجه بودیم که همین امر سبب شد قیمت این کالا مقداری کاهش پیدا کند.
وی با بیان اینکه تولید مرغ نیز نسبت به ماه‌های قبل مقداری افزایش یافته و عرضه مرغ گرم بیشتر شده است، گفت: در همین راستا از سه شنبه هفته قبل شرکت پشتیبانی امور دام عرضه مرغ منجمد را محدود و تقریبا قطع کرده است تا کاهش قیمتی که آغاز شده با سرعت زیادی پیش نرود، ضمن اینکه قبل از این روزانه حدود ۲ هزارتن مرغ در سطح کشور توزیع می‌کردیم.
والوزی اضافه کرد: عرضه مرغ منجمد در حال حاضر تنها در مراکز عمده از جمله دانشگاه‌ها، مراکز نظامی، نیروی انتظامی و غیره انجام می‌شود؛ آنهم به جهت اینکه طبق مصوبه دولت دستگاه‌های وابسته به دولت موظف شده بودند خریدهای خود را از طریق شرکت پشتیبانی امور دام و شرکت بازرگانی دولتی انجام دهند که در این راستا، ما قراردادها و تعهداتی در قبال آنان داریم و و در حال حاضر به این تعهدات عمل می‌کنیم.
این مقام مسئول در شرکت پشتیبانی امور دام با اشاره به اینکه وقتی عرضه مرغ به بازار برای تولیدکننده صرف نداشته باشد، ما محصول مازاد را جمع‌آوری می‌کنیم، گفت: در حال حاضر قیمت مرغ زنده حدود ۴۶۰۰ تا ۴۷۰۰ تومان است در صورتی‌که قیمت این کالا به حدود ۴۲۰۰ تومان برسد، ما محصول مازاد را مجددا جمع‌آوری خواهیم کرد.
به گزارش مهر، قیمت مرغ که در روزهای پایانی سال ۹۳ و روزهای ابتدایی سال‌جاری  به بیش از ۸ هزارتومان رسیده بود، این روزها روندی کاهشی را در پیش گرفته است.
در همین راستا، مهدی یوسف‌خانی رئیس اتحادیه پرنده و ماهی به مهر گفت: امروز یکشنبه قیمت این کالا در مراکز خرده فروشی ۶۶۰۰ تومان و در مراکز عمده فروشی ۶۱۰۰ تومان است. 
 
نظرات شما
  •  

    محمدازساری گفت : ۹۴/۰۱/۱۷

    قیمت مرغ را هیچ کس به تنهایی نمیتواند پایین بیاورد جزء شرکت پشتیبانی الان هم قیمت مرغ در مازندران ۴۰۰۰ تومان شده ومرغدارضررمیکند شرکت پشتیبانی مرغهای خودرا از بهمن ۹۳ تا۵فروردین ماه فروخته وتمام سردخانه های خودرا خالی کرد ویک هفته است دوباره بحران مرغ مازاد شروع شده وهمین پشتیبانی مرغ مفت ازمرغدار خریداری کرده ودر سردخانه های خود ذخیره کرده برای ماه رمضان مرغ خود را به قیمت عالی فروخته وسود کلانی به جیب بزند

    پاسخ...
  •  

    kamran گفت : ۹۴/۰۱/۱۷

    یکی از اون مسئولین که یقه چاک میدادند حالا بیان پیگیر حق مرغدار بشن که داره دوباره به خاک سیاه می افته.وقت زمانی که گرون میشه سر کله شون پیدا میشه؟؟؟؟؟

    پاسخ...
  •  

    محمدی گفت : ۹۴/۰۱/۱۷

    منتظرید همه مرغداران تو زندان بیفتند بعد دست به کار شوید.کسی ک الان مرغ داره حوجه۲۰۰۰خریده پس زیر۴۸۰۰ضرر میکنه

    پاسخ...
  •  

    مرغدار گفت : ۹۴/۰۱/۱۷

    اقاي وزير جهاد در اوج گراني فرمودند قيمت مصوب ٧٢٠٠ شده است. چرا بازار را در اين حد نگه نمي دارند.
    هر وقت عدم مديريتشان باعث افزايش قيمت ميشود قيمت مصوب ميكنند و هر وقت باعث كاهش بي رويه مي شوند حرف از عرضه و تقاضا مي كنند.

    پاسخ...
  •  

    فرزان گفت : ۹۴/۰۱/۱۷

    البته كه جمع اورى خواهد كرد اما با چه قيمتى و از چه كسى نه از مرغدار بلكه از دلال ها وزمانى كه دلال مرغ را زير كيلويى 3500 بخرد و حتى كمتر ان موقع پشتيبانى وارد ميدان خواهد شد البته كه امروز 17/1/94 قيمت نقدى مرغ كمتر از 3900 است و تازه خريدارى هم وجود ندارد و بايد حداقل كيلويى ١٠٠ تومن زير فى بفروشى شايد چند تا ماشين حمل بگيرى

    پاسخ...
  •  
    گفت : ...

    حسین امامی گفت : ۹۴/۰۱/۱۷

    من دور قبل جوجه ریزی کزدم مرغ را به قیمت 3600 فروختم وضرر زیادی کردم گفتم دیگه این کار نمی کنم گفتند بازار خوب شد جوجه ریزی کردم گفتم شاید ضررم جبران شود حالا هم باید ضرر کنم شاید هم به خاطر بدهکاری راهی زندان نمی دانم مقسر کیست ولی فکر کنم تدبیر در کار تولید نباشد که اینچنین امید از ماه صلب کردن بجای فکر تولید باید فکر زندان رفتن بکنیم بسمه الله

    پاسخ...
  •  

    از کردستان گفت : ۹۴/۰۱/۱۸

    با سلام به خدمت اقایان میرسانم در حال حاضر در شهر مریوان به علت ورشکستگی فعلا چهار نفر فراریند و دو نفر سکته کرده اند و تعدادی و مابقی اماده زندان رفتن

    پاسخ...
  •  

    علی گفت : ۹۴/۰۱/۱۸

    سلام من در کار تجهیزات مرغداریم فعلا شصت فقره چک چهل و هفت مرغدار دستمه چکار کنم انان رو زندان بفرستم یا چی

    پاسخ...
  •  

    اسد گفت : ۹۴/۰۱/۱۸

    عزیران..چرا اشتباهات خودتون رو گردن مسولین میندازید..شما نمیدونید که باید طوری برنامه ریزی کنید که 1هفته قبل از عید مرغ رو فروخته باشید..اشکالی نداره که بین دوره های جوجه ریزی چند روزی معطل بشید..ولی تا شب عید فروخته باشید.از نعطیلات لذت برده واردیبهشت دوباره دستبار بشید..متاسفانه همه چوب نشناختن بازار رو میخورن تا تدبیر مسولین.بیشتر به شناخت بازار فک کنید.جوجه ارزون=مرغ گرون.....جوجه گرون = مرغ ارزون..یادتون نره.

    پاسخ...
  •  

    مهدی پارسا گفت : ۹۴/۰۱/۱۸

    امروز مرغداران شهرستان گناباد تجمع کردن کجاییند اقایانی که صداس پرواز مرغ گوش همه رو کر کرده بود وعده ما باز ماه رمضان ا

    پاسخ...
  •  
    گفت : ...

    ابی گفت : ۹۴/۰۱/۱۹

    شما هم مثه اینکه بازار سال پیشو یادتون رفته

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com