دولت لایحه ای برای کنترل قیمت دام و طیور ندارد

دولت لایحه ای برای کنترل قیمت دام و طیور ندارد
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی از نبود لایحه و برنامه ای برای کنترل جمعیت دام و طیور در راستای حفظ مراتع و محیط زیست انتقاد کرد.
نادر قاضی پور پیش در گردهمایی معاونان محیط زیست طبیعی کشور با موضوع " چشم انداز حفاظت از تنوع زیستی در برنامه پنجم توسعه" بر لزوم ایجاد تعادل در بین مرتع و دام آذربایجان با هدف حفظ مراتع و خاک تاکید کرد و گفت: باید از گسترش بیابان در استان کشاورزی جلوگیری کنیم.
وی خواستار ممنوعیت ییلاقات برای حفظ زمین شد و اظهار داشت: باید با اجرای این طرح طی مدت زمان کوتاه تعادل مرتع و دام در استان ایجاد و منابع و مراتع حفظ شود.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بحرانی بودن وضعیت دریاچه ارومیه، ‌عنوان کرد: معضل دریاچه ارومیه مشکل ملی بوده و بهبود وضعیت حاکم بر این تالاب بین المللی با توجه به خشک شدن 60 درصد مساحت این دریاچه ضروری است.
قاضی پور با بیان اینکه بر اساس نظرات کارشناسی اعلام شده طی سالهای آینده با ادامه این روند این دریاچه به 5 هزار کیلومتر مربع شوره‌ زار تبدیل می‌شود، ادامه داد: کمک به رهایی دریاچه ارومیه از وضعیت بحرانی باید دغدغه اصلی مسئولان باشد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com