دولت تنها ناجی دامداران

دولت تنها ناجی دامداران
مدیرعامل اتحادیه صنعت دامپروری گفت: با توجه به مقاومت صنایع لبنی بر عدم افزایش قیمت در شیرخام پرداخت مابه‌التفاوت خرید شیرخام از سوی دولت تنها راه حل کمک به دامداران است.
جواد آزاد مدیر عامل اتحادیه صنعت دامپروری کشور درخصوص مقاومت صنایع لبنی مبنی بر عدم افزایش قیمت شیر خام اظهار داشت: صنایع لبنی چندین بار افزایش قیمت‌ها را انجام دادند و حال به بهانه عدم کشش بازار از سوی مصرف کنندگان حاضر به افزایش قیمت شیر خام نیستند.
وی با اشاره به خرید شیرخام بر اساس کیفیت از سوی صنایع لبنی گفت: خرید شیرخام بر اساس کیفیت به شرط نظارت بر انجام این امر به نفع دامداران است اما از طرفی به سبب اینکه کیفیت شیرخام توسط دامداران تعیین نمی‌شود و کارخانجات آن را انجام می‌دهند به طوری که به هر نحوی در اعلام کیفیت آن می‌توانند اظهار نظر داشته باشند موافق نیستیم.
مدیرعامل اتحادیه دامپروری در خصوص تأثیر توقف خرید تضمینی شیر بر قیمت‌ها یاد آور شد: با توقف طرح خرید تضمینی شیر از سوی سازمان تعاون روستایی قیمت‌ها حدود 40 الی 50 تومان در هر کیلو کاهش داشته و حال اگر چه کلیات خرید تضمینی خوب است اما به سبب خرید شیرخام از سوی سازمان و تبدیل آن به شیرخشک و اینکه مقدار زیادی از شیرخشک ها در انبارها باقی مانده نباید فراموش کرد با عرضه این شیرخشک ها به بازار قیمت شیرخام با کاهش قیمت مواجه خواهد شد.
آزاد تصریح کرد: بنابراین باتوجه به مقاومت صنایع لبنی مبنی بر عدم افزایش شیرخام تنها راه حل کمک به دامداران پرداخت مابه‌التفاوت آن در قالب یارانه از سوی دولت همانند سایر محصولات کشاورزی به تولید کنندگان است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com