دولت باید اعتماد دامداران را جلب کند

دولت باید اعتماد دامداران را جلب کند
رئیس هیئت مدیره اتحادیه دامداران ایران گفت: تعیین قیمت شیر بر اساس مکانیسم عرضه و تقاضا خواهد بود و بودجه برای خرید تضمینی باید اختصاص یابد.
سیروس روستا گفت: اتحادیه سراسری دامداران و جمعی از تولیدکنندگان صنعتی امروز با وزیر جهاد کشاورزی در خصوص بررسی مشکلات کشاورزی کشور نشست داشتند.
رئیس هیئت مدیره اتحادیه دامداران در پاسخ به اینکه نظر وزیر جهاد کشاورزی درباره قیمت شیر و آزادسازی قیمت‌ چه بود؟ گفت: در مجموع وزیر جهاد کشاورزی به آزادسازی قیمت شیر معتقد است که باید عرضه و تقاضا قیمت را تعیین کند.
وی گفت: به اعتقاد وزیر جهاد باید آزادسازی قیمت شیر بعد از تامین بودجه خرید تضمینی و با نگاه حمایتی از سوی دولت انجام شود.
به گزارش فارس، به رغم تصریح قانون بهره‌وری کشاورزی برای خرید تضمینی محصولات کشاورزی، محصولات دامی خرید تضمینی نمی‌شوند و دامداران همواره به اجرای این قانون اصرار دارند.
روستا در پاسخ به اینکه چه تصمیمی درباره قیمت شیر برای طرح در ستاد تنظیم بازار گرفتید، گفت: نرخ خوراک دام در بازار مرتب در نوسان است و هنوز به جمع‌بندی قطعی درباره قیمت شیر نرسیده‌ایم.
وی ادامه داد: از هفته گذشته تاکنون قیمت خوراک دام 30 تا 40 درصد افزایش داشته است.
به گزارش خبرگزاری فارس، معاون وزیر جهاد کشاورزی هفته گذشته اعلام کرد، نظر اتحادیه سراسری دامداران درباره قیمت شیر را در ستاد تنظیم بازار مطرح می‌کنیم.
رئیس هیئت مدیره اتحادیه دامداران تصریح کرد: به دلیل عدم اجرای تفاهم‌نامه‌های قبل از سوی دولت در خصوص تحویل خوراک دام، هرگونه تفاهم‌نامه جدید مستلزم عمل به تعهدات قبلی است.
وی تاکید کرد: دولت باید قبل از هر اقدامی اعتماد دامداران را جلب کند.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com